بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان

بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان
10 می , 2021 5 نظر

اگر شما از دسته افرادی هستید که برای زندگی خود آپارتمان را انتخاب کرده‌اید. و علاقه‌مند به نگهداری از پرنده خانگی هستید، طوطی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اما همان‌طور که می‌دانید، طوطی انواع گوناگونی دارد. از سمتی این پرندگان نیز می توانند برای کودکان نیز مناسب باشند که در مقاله بهترین طوطی برای کودکان به آن اشاره کردیم. همین دلیل با این اطلاعاتی که در دانه مارکت می خوانید می توانید با بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان آشنا شوید. تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک هم‌بازی و هم‌صحبت بگیرید.

لیست چند طوطی برای نگهداری در آپارتمان

کاسکو

کاسکو یکی از جذاب‌ترین و باهوش‌ترین پرنده‌ خانگی است. که می‌تواند انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان باشد. اگر شما تصمیم دارید با پرنده خود صحبت کنید. و جوابی از آن بشنوید، قطعا بهتر از کاسکو پیدا نخواهید کرد. البته هزینه خرید و در ادامه هزینه نگهداری از این پرنده در مقایسه با دیگر انواع طوطی بیشتر است. برای مثال شما باید برای آن غذا، قفس و اسباب‌بازی‌های مخصوصی را تهیه کنید تا کاسکو بتواند بدون مشکل در کنار شما زندگی کند. که برای خرید غذای کاسکو نیز می توانید از دانه مارکت غذای این پرنده را تهیه نمایید.

کاسکوها توانایی بالایی در تقلید صدا دارند، به‌طوری‌که می‌توانند صدای شما را پس از گذشت چند روز به‌ خوبی و دقیقاً مشابه خودتان تقلید کنند. اما فراموش نکنید که این پرنده به توجه و آموزش نیاز دارد. و اگر شما از چنین موضوعی غافل شوید، با جیغ‌وداد آن روبرو خواهید شد. بنابراین اگر زمان کافی برای حضور در خانه ندارید، توصیه می‌شود از خرید کاسکو صرف‌نظر کنید.

طوطی برای نگهداری

مرغ عشق

باجریگار که با نام مرغ عشق شناخته می‌شود، یکی از انواع طوطی‌های ارزان و محبوب است. که طرف‌داران بسیاری پیدا کرده و به انتخاب اصلی افراد به‌عنوان بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان تبدیل شده است. معمولاً این پرنده به‌صورت جفت خریده می‌شود، زیرا اگر تک باشد و به آن توجه ای نشود، دچار افسردگی و بیماری‌های گوناگون خواهد شد. حواستان باشد که اگر این پرنده را به‌صورت تک خریداری کردید، حتماًً او را با اسباب‌بازی‌های گوناگون سرگرم کنید تا احساس تنهایی نکند.

باجریگار هوش بالایی دارد و می‌تواند ترفندهای گوناگونی را یاد بگیرد. با اینکه مرغ عشق قابلیت تقلید صدا و حرف‌زدن ندارد، اما می‌تواند با آنچه آموزش‌دیده و حرکاتی که انجام می‌دهد، شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

طوطی برای نگهداری

 

عروس هلندی

عروس هلندی یکی از اعضای خانواده‌ی طوطی‌های کاکل‌دار است. که با نام دیگری چون کاکاتیل شناخته می‌شود. این پرنده بسیار ساکت و آرام است و به همین دلیل بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان به نظر می‌رسد و اگر شما بتوانید روزانه چند ساعت وقت خود را به آن‌ها اختصاص دهید، پس از چند روز به بهترین دوست شما تبدیل خواهد شد.

عروس‌های هلندی نیز همانند مرغ عشق‌ها به توجه نیاز دارند و شما باید زمانی را به بازی با آن‌ها اختصاص دهید. اگر امکان یا زمان توجه کردن به آن‌ها را ندارید، بهتر است برای آن‌ها جفتی را خریداری کنید تا آن‌ها احساس تنهایی نکنند. عروس‌های هلندی تا حدودی توانایی تقلید صدا دارند. اما نمی‌توانند این کار را همانند کاسکو انجام دهند. البته این پرنده توانایی بالایی در سوت زدن دارد و می‌تواند کارهایی چون انداختن سکه داخل قلک، ایستادن مانند عقاب، چرخیدن و … را انجام دهد.

غروس هلندی

ملنگو یا شاه طوطی

شاه طوطی و ملنگو، طوطی‌هایی با ویژگی‌های مشابه هستند. اما میان آن‌ها تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. برای مثال شاه طوطی جثه بزرگ‌تری از ملنگو دارد. منقار آن به رنگ قرمز دیده می‌شود، درحالی‌که ملنگو منقار سیاه‌رنگ دارد. هر دو طوطی نام برده شده سرو و صدای زیادی تولید می‌کنند و اگر با فردی آشنا نباشند، امکان دارد فرد را چنگ بزنند یا گاز بگیرند. از طرفی اگر رسیدگی و تغذیه آن‌ها خوب نباشد، جیغ خواهند کشید.

شاه طوطی و ملنگو هر دو هوش بالایی دارند. می‌توانند کلماتی که می‌شنوند را یاد بگیرند و تقلید کنند. دقت داشته باشید که اگر مراقبت از آن‌ها به‌خوبی صورت گیرد، پرنده‌های بسیار مهربانی خواهند بود. می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. زیرا به‌صورت طبیعی از خود حرکات خاصی را به نمایش می‌گذارند.

کاکادو

کاکادو را نیز می‌توان بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان در نظر گرفت. البته این طوطی از گران‌قیمت‌ترین طوطی‌ها محسوب می‌شود. نگهداری از آن نیز برای شما هزینه‌های گوناگونی را به همراه خواهد داشت. طوطی کاکادو همانند کاسکو توانایی بالایی در صحبت کردن و یادگیری کلمات دارد. همچنین در کنار این دست از کارها می‌تواند هم‌بازی خوبی نیز برای شما باشد. هوش این پرنده به‌اندازه‌ای بالا است که می‌تواند غم و خوشحالی شما را تشخیص دهد.

توصیه ما به شما برای تربیت کاکادو این است که آن را در زمان چندماهگی خریداری کنید تا بتوانید تربیت و هر چه لازم است را به او آموزش دهید. بدن این پرنده با پرهای سفید پوشیده شده و بالای سر آن نیز تاج بزرگی دیده می‌شود که این تاج هنگام ابراز احساسات باز و بسته خواهد شد. البته کاکادو گونه‌ای صورتی رنگ نیز دارد که بسیار کمیاب و گران‌قیمت است.

کاکادو

ماکائو

ماکائو از بزرگ‌ترین طوطی‌ها است و نگهداری از آن به فضا و اتاق بزرگ نیاز دارد. زیرا این پرنده زمانی که از قفس بیرون باشد، فضای بزرگی برای پرواز نیاز خواهد داشت. این پرنده با توجه به نژادی که دارد، در دو رنگ سبز و قرمز دیده خواهد شد. اما فارغ از نژادشان پرنده‌های باهوش و مهربانی هستند که می‌توانند حرف‌زدن را به‌سادگی یاد بگیرند و شما را سرگرم کنند.

طوطی برای نگهداری در آپارتمان

طوطی برزیلی

طوطی برزیلی از لحاظ جثه و اندازه تقریباً همانند مرغ عشق است. یکی از گونه‌های زیبا طوطی‌سانان محسوب می‌شود که هوش بالایی در یادگیری ترفندهای گوناگون دارد و می‌تواند با چیزهایی که بلد است شما را ساعت‌ها سرگرم کند. از طرفی همانند کاسکو یا کاکادو سروصدای زیادی تولید نمی‌کند. پس می‌توان آن را از جمله طوطی‌های آرام و انسان‌دوست دانست. این پرنده به دلیل پرهای رنگارنگی که دارد بسیار زیبا است. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را برای نگهداری در خانه انتخاب می‌کنند.

طوطی برای نگهداری در آپارتمان

طوطی پاراکیت طوطی برای نگهداری در آپارتمان

همان که در مقاله بهترین پرنده برای پروش خانگی نیز گفتیم، طوطی پاراکیت به‌عنوان یکی از بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان به نظر می‌رسد. زیرا جثه‌ای کوچک با دمی دراز دارد که این ویژگی به این طوطی زیبایی منحصربه‌فردی می‌بخشد. پاراکیت‌ها سروصدای کمی تولید می‌کنند و به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی در آپارتمان نگه‌دارید. این پرندگان بسیار شیرین اما کمی خنگ هستند. همین خصوصیت باعث شده افراد به نگهداری از آن‌ها علاقه‌مند شوند. البته دقت داشته باشید که انواع گوناگونی برای این پرنده وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های ظاهری متفاوتی دارند اما از نظر اخلاقی و رفتاری به یکدیگر شبیه هستند.

طوطی برای نگهداری در آپارتمان

طوطی خورشیدی

طوطی خورشیدی در اندازه و رنگ‌های گوناگونی وجود دارد، به‌طوری‌که می‌توانید گونه‌های سبز رنگ تا به رنگ خورشید را در میان آن‌ها ببینید. این نوع طوطی همانند گونه‌های قبلی هوش بالایی دارد. همین موضوع باعث می‌شود که صاحبش از هم‌صحبتی و بازی با آن خسته نشود. دقت داشته باشید که این پرنده‌ها نیاز به توجه دارند و اگر شما در این موضوع کم‌کاری کنید با جیغ و فریاد آن‌ها روبرو خواهید شد.

زمانی که در خانه هستید پرنده را روی شانه خود بگذارید و با آن صحبت کنید و زمانی که بیرون از خانه‌اید، تلویزیون یا رادیو را روشن کنید تا در مدت‌زمان نبود شما با آن سرگرم شود. از طرفی باید بدانید که این پرنده تقریباً پرخاشگر است و توانایی گاز گرفتن دارد؛ به همین دلیل انتخاب مناسبی برای افرادی که اولین بار تصمیم به نگهداری از پرنده دارند، نخواهد بود. اکنون شما با طیف وسیعی از طوطی‌ها آشنا هستید و می‌توانید بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان را انتخاب کنید. توصیه می‌شود حتماً به ویژگی‌های گفته‌شده توجه داشته باشید تا انتخاب اشتباهی انجام ندهید.

طوطی برای نگهداری در آپارتمان

5 نظر

  1. 24 اکتبر , 2023
    yasna hassani

    کاسکو یکم برای نگهداری تو اپارتمان پر سر و صدا نیست؟ اخه این پرنده ها وقتی سخنگو میشن دیگه ساکت نمیمونن

    پاسخ
  2. 12 ژانویه , 2024
    دانه مارکت1

    سلام یسنای عزیز بستگی به شخصیت پرنده داره. اما معمولا کاسکوها در اپارتمان قابل نگهداری هستن

    پاسخ
  3. 26 فوریه , 2024
    ....

    سلام. آیا مثلا به کاسکو بگیم اون وسایل و بیار و بهش اشاره کنیم یا آموزشش بدیم وسایلو میاره؟

    پاسخ
  4. 8 مارس , 2024
    صالح

    سلام
    ببخشید من یه سوال داشتم من قبلا طوطی کاسکو داشتم اما به دلیلی نتونستم نگهدارم و مجبور به فروشش شدم و الان می خوام یه طوطی دیگه بخرم
    بنظر شما کدوم یک از این طوطی ها هم اجتماعی و هم سخنگو و روند تولید مثلشم راحته فقط من می خوام جفت بخرم
    عروس هلندی آلبینو
    ملنگو
    گرینچیک
    کواکر
    خیلی ممنون میشم که پاسخ بدید

    پاسخ
  5. 18 مارس , 2024
    دانه مارکت1

    دانه مارکتی عزیز سلام، طبیعتا شما نمیتونین از یک پرنده به اندازه حیوون خونگی دیگه ای مثل سگ انتظار داشته باشیم. اما درسته، کاسکوها اموزش پذیر هستند و میتونن در حالت بازی، وسایل کوچیک و سبک وزنی رو با تمرین و اموزش در مسافتی کوتاه به دست شما برسونن.

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.