بهترین طوطی برای کودکان

بهترین طوطی برای کودکان

اگر کودک شما به نگهداری از پرنده خانگی علاقه‌مند است یا شما می‌خواهید برای کودک خود پرنده‌ای را خریداری کنید، طوطی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. اما دقت داشته باشید که انتخاب این پرنده برای کودک، نیازمند توجه به برخی از نکات است. بنابراین در ادامه به معرفی بهترین طوطی برای کودکان می‌پردازیم تا شما بتوانید انتخاب درستی در زمان خرید این پرنده داشته باشید.

طوطی پاراکیت

طوطی‌های پاراکیت از محبوب‌ترین انواع طوطی‌ ها هستند. از آنجایی که با انسان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، به یک انتخاب برای پرنده خانگی تبدیل‌ شده‌اند. طوطی پاراکیت شانه طلایی از زیباترین طوطی‌های خانگی است. اما از آنجایی که نسل این پرنده رو به انقراض به نظر می‌رسد، شرایط نگه‌داری از آن دشوارتر شده است. بنابراین شما نمی‌توانید به‌ راحتی این پرنده را خریداری کنید.

طول بدن این پرنده به 23 تا 28 سانتی‌متر می‌رسد. اما جفت نر و ماده آن با یکدیگر تفاوت‌های ظاهری دارند. بدن نوع نر این پرنده پرهایی به رنگ آبی دارد. همچنین بالای پیشانی آن نیز نوار زرد رنگ دیده می‌شود. در پاراکیت شانه طلایی ماده شرایط ظاهری فرق دارد. این طوطی بدنی با پرهای زرد رنگ مایل به سبز دارد و زیر بال‌های آن نیز یک نوار کرم‌ رنگ دیده می‌شود. طوطی پاراکیت با وزن 54 تا 56 گرم و جثه کوچکی که دارد، یک انتخاب مناسب به‌عنوان بهترین طوطی برای کودکان است.

طوطی برزیلی یکی از بهترین طوطی برای کودکان

طوطی برزیلی که با نام دیگری چون طوطی کوتوله نیز شناخته می‌شود، یک انتخاب به‌عنوان بهترین طوطی برای کودکان است. بسیاری از افراد آن را طوطی عشق می‌نامند و در حال نگهداری از آن هستند. این پرنده در دسته پرندگان باهوش و مهربان قرار می‌گیرد. از همین جهت می‌تواند انتخاب خوبی برای کودکان باشد. افراد تازه‌کار نیز می‌توانند به‌راحتی با آن کنار بیا‌یند، زیرا طوطی عشق به‌سرعت با آن‌ها خو می‌گیرد.

در کنار تمام این نکات مثبت، باید بدانید که شرایط نگهداری و مراقبت از طوطی برزیلی در مقایسه با دیگر طوطی‌ها، سخت‌تر است. توصیه می‌شود در زمان خرید طوطی برزیلی، جفت آن را نیز بخرید تا پرنده شما شاداب‌تر باشد؛ البته این موضوع را فراموش نکنید که در کل طوطی برزیلی به توجه و مهربانی نیاز دارد و اگر شما از این موضوع غافل شوید، مشکلات بسیاری برای طوطی برزیلی پیش خواهد آمد.

توضیحات بیش تر درباره طوطی برزیلی

طوطی برزیلی از نظر ابعاد و اندازه نیز بهترین طوطی برای کودکان به نظر می‌رسد. زیرا اندازه آن بین 13 تا 17 سانتی‌متر است. از همین جهت می‌توانید از آن به‌راحتی نگهداری کنید. منقار این پرنده به نسبت بزرگ دیده می‌شود و دم آن برخلاف انواع دیگر گرد و چهارگوش است. از نظر طول عمر نیز این پرنده به‌طور میانگین 10 تا 12 سال عمر می‌کند. اما گاهی طول عمر این پرنده به 17 سال نیز رسیده است.

اگر تصمیم به خرید این طوطی برای کودک خود دارید، باید حتما به قفس این پرنده توجه ویژه‌ای داشته باشید. طوطی عشق از جمله پرندگانی است که جنب‌وجوش فراوان دارد و اگر محیط زندگی آن کوچک باشد، دچار مشکل می‌شود. همچنین باید قفس این پرنده را در جایی قرار دهید که نور و تهویه خوبی داشته باشد تا شرایط زندگی به‌خوبی برای این پرنده تامین شود.

بهترین طوطی برای کودکان

طوطی پاراکیت مونک یا کواکر

طوطی کواکر از دسته طوطی‌های اجتماعی است که بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. همین موضوع باعث شده که بتوان آن را به‌عنوان بهترین طوطی برای کودکان در نظر گرفت. ویژگی بارزی که برای این پرنده در نظر گرفته شده، قابلیت بالا در سخنگویی است. به‌طوری‌که می‌تواند برای کودک شما همراه خوبی باشد و از فرزند شما صحبت کردن را بیاموزد. همچنین این طوطی بسیار باوفا است و سریع با کودک شما خو می‌گیرد.

 طوطی پاراکیت مونک به‌عنوان یک طوطی فعال و بازیگوش شناخته می‌شود که به بازی کردن علاقه بسیاری دارد. با توجه به این موضوع شما باید به سرگرمی و بازی این طوطی اهمیت بسیاری دهید. از همین جهت می‌توانید اسباب‌ بازی‌های مخصوص برای این پرنده را تهیه کنید تا طوطی شما بتواند خود را با آن‌ها سرگرم کند. حتی توصیه می‌شود هر چند وقت یک‌بار طوطی کواکر را از قفس بیرون بیاورید و اجازه دهید که طوطی و کودک شما با یکدیگر بازی کنند. این کار باعث اخت شدن بیشتر آن‌ها با یکدیگر می‌شود.

نکته جالبی که در رابطه با این طوطی وجود دارد، مهارت پرنده در تقلید صدا است که این موضوع می‌تواند برای کودک شما هیجان‌انگیز باشد. طول عمر این پرنده به‌ طور معمول 15 تا 20 سال است. اما گاهی اوقات به 25 تا 30 سال نیز رسیده است. در حقیقت این موضوع به شرایط نگهداری و زندگی طوطی بستگی دارد.

طوطی باجریگار، بهترین طوطی برای کودکان

طوطی باجریگار که به‌عنوان مرغ عشق شناخته می‌شود، از دیگر گزینه‌های مناسب بهترین طوطی برای کودکان است. این پرنده به دلیل ظاهر و ویژگی‌هایی که دارد، توانسته خود را به‌عنوان یک پرنده خانگی معرفی کند. از جمله ویژگی‌های این پرنده می‌توان به توانایی بالا در تقلید صدا، شرایط نگهداری ساده، صدای دل‌نشین، اندازه‌ای کوچک و قیمت مناسب اشاره کرد.

این پرنده که طول بدنی برابر با 18 سانتی‌متر و وزنی در حدود 40 تا 45 گرم دارد، بین 7 تا 8 سال عمر می‌کند. شما می‌توانید این پرنده را در رنگ‌های متنوعی چون سبز، زرد، شیری و آبی تهیه کنید. البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از تمام رنگ‌های این پرنده زیبا در کلکسیون خود داشته باشند.

طوطی باجریگار به‌ سرعت با شرایط جدید و کودک شما اخت می‌شود. حتی شما می‌توانید به این پرنده آموزش دهید که روی انگشت کودک شما بنشیند و فرزندتان بتواند از حضور پرنده لذت ببرد. در رابطه با محیط زندگی این پرنده نیز باید گفت که شما به یک قفس بزرگ نیاز دارید، زیرا این پرنده تحرک بالایی دارد. همچنین توصیه می‌شود قفسی تهیه کنید که میله‌های آن افقی باشد تا پرنده بتواند از آن بالا برود و خود را مشغول کند.

طوطی خاکستری آفریقایی یا کاسکو

توانایی کاسکو در صحبت کردن، این پرنده را به بهترین طوطی برای کودکان تبدیل کرده است. این طوطی به‌خوبی با احساسات صاحب خود هماهنگ می‌شود و به‌ طور معمول متناسب با محیطی که در آن قرار دارد صحبت می‌کند. البته مهارت صحبت کردن کاسکوها تنها ویژگی آن‌ها نیست، بلکه هوش این پرنده نیز زبانزد است.

این پرنده به‌ طور معمول در رنگ طوسی دیده می‌شود و میانگین عمر آن 30 سال است. همین موضوع اجازه می‌دهد که بتوانید به‌خوبی از حضور این پرنده لذت ببرید. البته دقت داشته باشید که طول عمر کاسکو ارتباط مستقیمی با شیوه نگهداری از آن دارد.

بهترین طوطی برای کودکان

اگر تصمیم دارید کاسکو را به‌عنوان بهترین طوطی برای کودکان خود انتخاب کنید، توصیه می‌شود حتما در رابطه با شرایط مناسب زندگی این طوطی اطلاعات لازم را کسب کنید. از جمله این مسائل باید به نوع قفس مناسب برای پرنده، خوراک مناسب، شرایط محیطی و … اشاره کرد.

جمع‌بندی درباره بهترین طوطی برای کودکان

اگر تصمیم دارید بهترین طوطی را برای کودکان خود انتخاب کنید، می‌توانید انتخاب خود را از میان 5 طوطی معرفی شده انجام دهید. البته حتما پیش از خرید طوطی موردنظر، تمام اطلاعات لازم را به دست آورید تا بتوانید در بهترین شرایط از پرنده خود نگهداری کنید.

2 نظر

  1. 23 آوریل , 2023
    کسری

    کاکادو رو فراموش کردین

    پاسخ
  2. 18 اکتبر , 2023
    مریم گلی

    به نظر من نزارین بچه هاتون با پرنده ها بازی کنن، خیلی از بچه ها رفتار درست با این کوچولوها رو بلد نیستن. این حیوونا گناه دارن طفلی ها

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.