پرنده خانگی بی دردسر

پرنده خانگی بی دردسر
28 جولای , 2022 1 دیدگاه

از زمان‌های قدیم تاکنون برخی انسان‌ها همواره به حیوانات به‌ویژه پرندگان علاقه زیادی داشتند. پرندگان به‌عنوان موجوداتی دوست‌داشتنی و بی‌آزار شناخته می‌شوند. بیشتر افراد دنبال خرید یک پرنده خانگی بی دردسر هستند، بنابراین آشنایی با انواع پرندگان و روش مراقبت از آن‌ها موضوع مهمی است. برای انتخاب پرنده خانگی باید از نیازهای او و خواسته‌های خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید از این موجود دوست‌داشتنی به‌درستی مراقبت کنید. در ادامه این مطلب به معرفی چند پرنده خانگی بی دردسر با رنج‌های قیمتی متفاوت می‌پردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

چند پرنده خانگی بی دردسر

کاسکو

پرنده کاسکو به عنوان یک پرنده باهوش و نسبتا گران‌قیمت شناخته می‌شود. این پرندگان می‌توانند با تقلید صدا، شیرین زبانی کنند. این نوع طوطی جزو سرگرم‌کننده‌ترین پرندگان است اما در عین حال به توجه و مراقبت زیادی احتیاج دارد. هزینه‌های نگهداری کاسکو مثل غذا و اسباب بازی او نیز نسبتا زیاد است. این نوع طوطی‌ها، علاقه زیادی به ارتباط با انسان‌ها دارند. اگر صاحبشان به آن‌ها کم‌توجهی کند با جیغ و اعتراض‌هایی مواجه خواهد شد.

پرنده خانگی بی دردسر

عروس هلندی

این پرنده با نام کاکاتیل نیز شناخته می‌شود. این موجود می‌تواند به عنوان پرنده خانگی بی دردسر شما مدت‌ها سرگرمتان کند. عروس هلندی می‌تواند صداها را تا حدودی تقلید کند و بعضی کارها را مثل انداختن سکه در قلک یا جابه‌جایی اشیا یاد بگیرد. کاکاتیل بسیار ملایم و زیبا سوت می‌زند و از او صداهای آزاردهنده‌ای نخواهید شنید. این پرنده مشابه با سایر حیوانات خانگی به توجه و مراقبت نیاز دارد. اگر روزانه مدتی طولانی در خانه حضور ندارید، بهتر است از این نوع پرنده بیش از یک عدد بخرید. رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌تواند به طول عمر این حیوان و مراقبت بهتر از او کمک زیادی کند.

پرنده خانگی بی دردسر

کاکادو

پرنده کاکادو نوعی از انواع طوطی است که رفتارهای بسیار جالب و دوست‌داشتنی از خود نشان می‌دهد. این پرنده خانگی بی دردسر قیمت نسبتا گرانی دارد. کاکادوها بسیار باهوش هستند و می‌توانند بسیاری از کلمات و جملات را به مرور زمان یاد بگیرند. اگر می‌خواهید پرنده خانگی شما، دوستتان نیز باشد بدون شک این طوطی انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در اوقات فراغت خود مدت‌ها با این پرنده بازی کنید. او به قدری باهوش است که می‌تواند احساساتی مثل خوشحالی، غم و عصبانیت را در شما درک کند و در برابر آن‌ها واکنش‌های بسیار جذابی از خود نشان دهد.

معمولا این طوطی در هنگام ابراز احساسات اقدام به باز و بسته کردن تاج خود می‌کنند. صاحبان این موجودات می‌توانند به آن‌ها کارهای زیادی یاد بدهند. برای مراقبت از کاکادو باید توجه زیادی به او شود. همچنین برای خوراک این پرنده باید غذاهای متنوعی تهیه کنید.

پرنده خانگی بی دردسر

ماکائو، پرنده خانگی بی دردسر

ماکائو یک گونه دوست‌داشتنی دیگر از خانواده طوطی‌ها است که می‌خواهیم آن را به‌عنوان پرنده خانگی بی دردسر معرفی کنیم. این پرنده اندازه بزرگی دارد و باید برای او قفس بزرگی تهیه کنید. این طوطی بسیار مهربان و باهوش است و می‌توان بعضی کلمات را به او آموزش داد. این دسته از پرندگان احتیاج دارند تا ساعاتی از روز را در خارج از قفس خود بگذرانند.

پرنده خانگی بی دردسر

کبوتر

کبوترها نژادها و انواع مختلفی دارند. این موجود زیبا و دوست‌داشتنی آخرین موردی است که می‌خواهیم آن را به عنوان پرنده خانگی بی دردسر معرفی کنیم. این نوع از پرندگان تحمل قفس و تنهایی را ندارند و برای مراقبت از آن‌ها باید مکان مناسبی را در حیاط یا پشت‌بام منزل خود فراهم کنید. همچنین نگهداری کبوتر بیشتر در نواحی غیر شهری رایج است.

پرنده خانگی بی دردسر

سخن نهایی

انسان‎‎‎‎‎‌ها همواره به نگهداری پرندگان مختلف به‌عنوان حیوان خانگی تمایل داشته‌اند و برای رسیدن به این هدف گونه‌های مختلفی از پرندگان را در سراسر دنیا جابه‌جا کرده‌اند. امروزه شاهد حضور پرنده‌هایی از قاره‌های دور مانند آمریکای جنوبی یا استرالیا در منازل بسیاری از مردم ایران هستیم. بعضی ها برای سازگاری با شرایط زندگی، به دنبال پرنده های بی دردسری هستند که در این مطلب به آنها اشاره کردیم.

1 دیدگاه

  1. 31 اکتبر , 2023
    vahid bh

    slm.khob bod merc

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.