راهنمای خرید پرنده خانگی

راهنمای خرید پرنده خانگی
1 می , 2021 3 نظر

بسیاری از افراد علاقه دارند حیوانات مختلفی را به عنوان همدم یا برای سرگرمی در خانه خود نگهداری کنند. اما برخی از افراد به دلیل اذیت و زحمت فراوان بعضی از حیوانات مانند سگ و گربه، ترجیح می‌دهند حیوانات بی‌آزارتری در منزل خود نگه دارند و چه حیوانی به اندازه پرنده خانگی بی‌آزار و در عین حال سرگرم‌کننده است؟ پرنده‌های مختلفی به‌عنوان پرنده خانگی توسط انسان‌ها نگهداری می‌شوند که هر کدام ویژگی و ظاهر منحصربه‌فرد خود را دارند. بعضی از آن‌ها توانایی تقلید صدا دارند، بعضی دیگر آوازخوان هستند و گروهی از آن‌ها صرفا به دلیل زیبایی ظاهری نگهداری می‌شوند. در این مطلب درباره راهنمای خرید پرنده خانگی صحبت خواهیم کرد. پس اگر به پرندگان علاقه‌مند هستید، تا پایان همراه ما باشید.

چرا انسان‌ها به نگهداری از پرندگان خانگی علاقه دارند؟

پرندگان به‌ویژه نوع زینتی آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده و بامزه هستند. این موجودات نسبت به سایر حیوانات خانگی قیمت مناسب‌تری دارند و نگهداری از آن‌ها دردسر زیادی ندارد. از طرف دیگر چون اکثرا در قفس قرار دارند، کمتر خانه را به هم می‌ریزند یا کثیف می‌کنند. برخی کودکان به‌طور ذاتی علاقه‌مند به ارتباط با پرندگان هستند. این تعامل می‌تواند در روحیه کودک تاثیر مثبتی داشته باشد، بنابراین والدین او اقدام به انتخاب و خرید یک پرنده خانگی بی دردسر می‌کنند. پرندگان زینتی می‌توانند ابزاری برای کسب درآمد هم باشند. برخی افراد با خرید تعدادی پرنده اقدام به جوجه‌کشی از آن‌ها می‌کنند تا با فروش این موجودات به افراد علاقه‌مند، درآمدی داشته باشند.

بسیاری از پرندگان سخنگو و باهوش مثل کاسکو، عروس هلندی، طوطی ملنگو و انواع گونه‌های مشابه خانواده طوطی‌ها، نظر بسیاری از ما را به خود جلب می‌کنند. این پرندگان شیرین‌زبان سرگرمی خوبی در اوقات فراغت برخی انسان‌ها هستند. بعضی از آن‌ها نیز عمر طولانی دارند و پس از سال‌ها می‌توانند به یک عضو خانواده تبدیل شوند.

راهنمای خرید پرنده خانگی

اگر شما از دسته افرادی هستید که به نگهداری از یک پرنده خانگی تمایل دارید، لازم است بدانید چنین موضوعی نیازمند توجه به نکات و مسائل گوناگون است. در راهنمای خرید پرنده خانگی مواردی را ذکر خواهیم کرد که بتوانید بر اساس آن‌ها بهترین پرنده خانگی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر پرنده‌ای را نمی‌توان در محیط خانه نگه داشت؛ زیرا برخی از آن‌ها تنها در شرایط خاص می‌توانند زندگی کنند و برای آنکه بتوانید به‌خوبی از پرنده موردنظر نگهداری کنید، باید این شرایط را بدانید.

قدم هایی برای انتخاب و راهنمای خرید پرنده خانگی

اولین قدم برای انتخاب پرنده خانگی این است که شما پرنده مورد نظر خود را از میان پرندگانی که امکان نگهداری از آن‌ها در محیط خانه و قفس وجود دارد، انتخاب کنید. از همین جهت انواع فنچ، مرغ‌های عشق، قناری‌ها، طوطی‌ها و … که می‌توانند در قفس زندگی کنند، بهترین انتخاب خواهند بود.

دومین مورد در راهنمای خرید پرنده خانگی که باید به آن توجه شود، این است که نباید پرندگانی که عادت به زندگی در طبیعت دارند را در محیط خانه نگه دارید؛ زیرا این دست از پرندگان زمانی که در قفس می‌روند، خود را به درودیوار قفس می‌کوبند، غذا نمی‌خورند و در آخر به احتمال زیاد می‌میرند. با این اوصاف به چه معیارهایی باید در زمان خرید پرنده خانگی توجه داشت؟

راهنمای خرید پرنده خانگی

راهنمای خرید پرنده خانگی : اندازه و جثه

در راهنمای خرید پرنده خانگی، اندازه و جثه پرنده از اولین مواردی است که باید به آن توجه شود. شما باید بر اساس محیطی که در آن زندگی می‌کنید، پرنده‌ای را انتخاب کنید. در حقیقت این موضوع به قفسی که شما باید برای پرنده انتخاب کنید، مربوط می‌شود. نگهداری از پرنده‌هایی چون فنچ و مرغ عشق به قفس بزرگی نیاز ندارد و شما می‌توانید آن را به‌راحتی در یک بخش از منزل خود قرار دهید. درحالی‌که نگهداری از برخی طوطی‌ها نیازمند قفس بزرگی است و شما به فضای بزرگ و آزادی نیاز خواهید داشت.

راهنمای خرید پرنده خانگی : رفتارهای پرنده

از دیگر مسائلی که در این راهنمای خرید پرنده خانگی باید به آن اشاره کنیم، رفتار پرنده است. پرنده‌های خانگی انواع گوناگونی دارند و با توجه به این موضوع برای هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی وجود دارد. برای مثال برخی از پرنده‌ها ساکت هستند، درحالی‌که دسته‌ای دیگر بازیگوش. ازجمله ویژگی‌هایی که برای پرندگان در نظر گرفته شده، می‌توان به خصوصیت‌هایی چون عصبی، سخنگو، چهچه زن، ریز خوان و … اشاره کرد.

راهنمای خرید پرنده خانگی : رژیم غذایی

پیش از آنکه پرنده خانگی را برای نگهداری خریداری کنید، لازم است بدانید نگهداری از یک پرنده همانند نگهداری از یک بچه کوچک خواهد بود. شما باید به تمام مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید. رژیم غذایی ازجمله این مسائل خواهد بود. برخی از پرنده‌ها رژیم خاصی دارند و باید حتماً از غذاهای مشخصی استفاده کنند. در غیر این صورت احتمال زنده ماندن آن‌ها بسیار کم خواهد شد. پرنده‌های دیگری چون قناری، مرغ مینا، قناری، ماکائو، شاه طوطی و … هستند که می‌توانید آن‌ها را در محیط خانه نگهداری کنید. البته قبل از اقدام به خرید، حتماً راهنمای خرید پرنده خانگی را مطالعه کنید تا از نکات ضروری مطلع شوید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید پرنده خانگی

سخن نهایی

انسان‎‎‎‎‎‌ها همواره به نگهداری پرندگان مختلف به‌عنوان حیوان خانگی تمایل داشته‌اند و برای رسیدن به این هدف گونه‌های مختلفی از پرندگان را در سراسر دنیا جابه‌جا کرده‌اند. امروزه شاهد حضور پرنده‌هایی از قاره‌های دور مانند آمریکای جنوبی یا استرالیا در منازل بسیاری از مردم ایران هستیم. پرنده‌ها به‌عنوان حیوان خانگی موجودات بی‌آزاری هستند که بعضی از آ‌ن‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مانند آوازخوانی یا تقلید صدا، در میان مردم بسیار محبوب شده‌اند.

3 نظر

  1. 6 نوامبر , 2021
    یسنا

    من طوطی کاسکو دارم خیلی باهاله و دوست دارم حتما شما هم بخرید مثلا هرکس هم بهش غذا بده دیگه فقط به همونی که بهش غذا داده وابسته هست من از کوچیکی خودم بزرگش کردم الان خیلی بهم وابسته شده خیلی هم بزرگ شده شما هم حتما بخرید عاشقشم🥰😘

    پاسخ
  2. 17 اکتبر , 2023
    روشنا کسایی

    من همیشه مطالبتون رو میخونم خیلی عالی هستین ممنون ازتون

    پاسخ
  3. 18 اکتبر , 2023
    وحدانی

    به چشم ها زیر پاها و پرها هم باید خیلی دقت بشه چون از طریق اینها میشه فهمید که پرنده بیماره یا سالم

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.