بهترین پرنده برای جوجه کشی

بهترین پرنده برای جوجه کشی
9 آوریل , 2021 بدون نظر

جوجه‌کشی از انواع پرندگان یکی از کارهایی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن درآمد خوبی به‌دست آورند. افراد زیادی در فضاهایی با اندازه‌های مختلف در حال فعالیت در این زمینه هستند. ممکن است برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که بهترین پرنده برای جوجه کشی کدام است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم مهم‌ترین معیار برای تشخیص چنین پرنده‌ای بستگی به سطح تقاضای آن در بازار دارد. اگر بخواهید از این روش سود زیادی عایدتان شود، باید شرایط اقلیمی مناسبی را که پرنده در آن  بهتر زندگی می‌کند، تشخیص دهید.

با خرید دستگاه جوجه‌کشی و تخم نطفه‌دار می‌توان حتی در فضایی محدود مثل خانه با این روش به سود رسید. جوجه‌کشی از پرندگان زینتی مختلف تحت شرایط دما و رطوبت خاصی انجام می‌شود. با این کار می‌توان به تکثیر پرندگان پرداخت. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی تعدادی از این پرندگان که در دسته بهترین پرنده برای جوجه کشی قرار می‌گیرند، بپردازیم.

جوجه‌ کشی از مرغ

مرغ‌ها از زمان‌های گذشته تا کنون جزو بسیار مهمی از زندگی انسان بوده‌اند. گوشت و تخم این پرنده در بازار تقاضای زیادی دارد. و روزانه توسط بسیاری از افراد مصرف می‌شود. چنین شرایطی باعث شده است که برخی از افراد سالن‌های مرغداری تاسیس کنند. جوجه‌کشی مصنوعی از این پرنده نسبت به سایرین راحت‌تر به نظر می‌رسد. مشابه بسیاری از پرندگان، مرغ‌ها نیز نژادهای مختلفی دارند. بیشتر افراد فعال در این زمینه نژاد گوشتی و تخم‌گذار را برای پرورش انتخاب می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین نژاد مرغ‌ها لاری است که قیمت نسبتا بالاتری دارد. اگر بتوانید تخم نطفه‌دار لاری اصیل را تهیه کنید، سود خوبی نصیبتان خواهد شد.

مرغ در دسته بهترین پرنده برای جوجه کشی قرار می‌گیرد. برای تاسیس مرغداری می‌توان از فروشنده‌های مختلف اقدام به خرید تخم نطفه‌دار این پرنده کرد. جوجه‌کشی از مرغ در مدت 21 روز که شامل دو دوره ستر و هچر است، انجام می‌شود. این کار احتیاج به مهارت خیلی زیادی ندارد، به همین علت جزو مشاغل نسبتا آسان به شمار می‌رود. پرورش‌دهندگان می‌توانند از مرغ‌ها سود خوبی به‌دست بیاورند. این پرندگان می‌توانند تخم خوراکی یا نطفه‌دار تولید کنند تا شخص آن‌ها را به فروش برساند. پس از گذراندن دوره‌ای از زندگی، مرغ‌ها برای مصارف گوشتی به کشتارگاه‌ها ارسال می‌شوند. باید به این نکته مهم توجه کرد جوجه‌هایی که به تازگی به دنیا می‌آیند بسیار ضعیف هستند و این موجودات کوچک می‌توانند به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند. پرندگان باید تحت نظر دامپزشکان قرار گیرند تا در مواقع حساس برای واکسیناسیون آن‌ها اقدام کنند.

جوجه‌ کشی از بلدرچین

بلدرچین پرنده سودآور دیگری است که می‌خواهیم آن را به‌عنوان بهترین پرنده برای جوجه کشی معرفی کنیم. تخم نطفه‌دار این پرنده بسیار کوچک است، بنابراین با دستگاه‌های خانگی نیز می‌توان از این حیوان کوچک جوجه‌کشی کرد. این ویژگی باعث شده است تا بلدرچین نظر بسیاری از پرورش‌دهندگان را به خود جلب کند. اگر می‌خواهید به‌طور حرفه‌ای‌تر در این زمینه فعالیت کنید می‌توانید از دستگاه‌های صنعتی کمک بگیرید. علاوه بر این، بلدرچین گوشت بسیار خوشمزه‌ای دارد و تقاضا برای آن در بازار بسیار بالا است. افراد با فروش تخم کوچک این پرنده نیز می‌توانند درآمد بالایی برای خود به‌وجود آورند.

بهترین پرنده برای جوجه کشی

بلدرچین‌ها جزو پرندگانی محسوب می‌شوند که جثه کوچکی دارند. این موجود مقاومت بدنی خوبی در برابر ابتلا به انواع بیماری‌ها از خود نشان می‌دهد، بنابراین احتیاج زیادی به نظارت دامپزشکان نخواهد داشت. تخم بلدرچین سرشار از پروتئین است و به همین دلیل فروش بسیار بالایی دارد. اگر می‌خواهید در زمینه پرورش این پرنده فعالیت کنید باید بدانید خوشبختانه در روزهای اولیه احتیاج به فضای بزرگی ندارید.

جوجه‌ کشی از کبک یا قرقاول

کبک‌ها و قرقاول‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از نامزدهای عنوان بهترین پرنده برای جوجه کشی معرفی کرد. این پرندگان گوشت بسیار لذیذ و پرخواصی دارند. پروتئین و ویتامین‌های موجود در گوشت این پرندگان باعث شده است که افراد زیادی اقدام به خرید آن‌ها کنند. تخم نطفه‌دار کبک و قرقاول نسبت به سایر موارد معرفی‌شده قیمت بالایی دارد. بسیاری از اشخاص به خرید جوجه یک روزه این پرندگان علاقه‌مند هستند که باعث قیمت نسبتا بالای آن شده است. با جوجه کشی از قرقاول و کبک می‌توانید سود و فروش بسیار خوبی داشته باشید.

بهترین پرنده برای جوجه کشی

جوجه‌ کشی از بوقلمون

موجود دیگری که می‌خواهیم آن را به‌عنوان بهترین پرنده برای جوجه‌ کشی معرفی کنیم، بوقلمون است. بوقلمون نسبت به سایر پرندگان گوشت بیشتری دارد. گوشت این پرنده به دلیل مقوی و خوشمزه بودن بسیاری از انسان‌ها را به خود علاقه‌مند می‌کند. ارزش گوشت بوقلمون برای برخی افراد بسیار بالا است و به همین علت در مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص خود اقدام به خرید و پخت آن می‌کنند. بوقلمون‌ها با رسیدن به سن کشتار ذبح می‌شوند. در کشتارگاه پس از سر بریدن این پرنده اقدام به پرکنی آن با دستگاه‌های مخصوص می‌کنند تا در بازار به فروش برسند. برای پرورش این پرنده به جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار و جوجه‌های یک روزه احتیاج خواهید داشت.

بهترین پرنده برای جوجه کشی

مطلب مرتبط :مشکلات جوجه کشی

نگهداری جوجه‌های بوقلمون در اوایل زندگی آن‌ها کار نسبتا سختی محسوب می‌شود. برای تخم‌های بزرگ این پرنده باید یک شانه مخصوص تخم بوقلمون برای جوجه‌کشی بخرید. تخم بوقلمون کمیاب است، به همین علت خرید آن کار آسانی به نظر نمی‌رسد. متاسفانه در بعضی مناطق ممکن است بوقلمون‌ها به بیماری سرسیاه مبتلا شوند.

جوجه‌کشی از اردک یا غاز

این موجودات نیز در دسته بهترین پرنده برای جوجه کشی قرار دارند. بسیاری از افراد به نگهداری از این پرندگان برای جوجه کشی علاقه دارند. درصد نطفه‌دار بودن تخم‌های اردک‌ها نسبت به سایر پرندگان کمتر است، بنابراین جوجه‌کشی از آن‌ها کار سخت‌تری محسوب می‌شود. در مناطق مختلف به‌ویژه شمال کشور ما، پرورش اردک و غاز اهمیت زیادی دارد. اردک‌ها مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارند و می‌توانید از علوفه برای تغذیه این پرنده استفاده کنید. غاز نیز به‌عنوان بهترین پرنده برای جوجه کشی محسوب می‌شود که سود خوبی برای پرورش‌دهنده خواهد داشت. رسیدن به درآمد و سود از این پرنده احتیاج به تجربه و مهارت بیشتری دارد. تخم نطفه‌دار غاز اندازه بزرگی دارد و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. برای تکثیر بهتر این پرنده باید از دستگاه‌های بزرگ جوجه‌کشی کمک بگیرید.

بهترین پرنده برای جوجه کشی

نتیجه گیری برای بهترین پرنده برای جوجه کشی

امروزه افراد زیادی با خرید دستگاه‌های مخصوص از انواع پرندگان اهلی و زینتی برای کسب درآمد جوجه کشی می‌کنند. گرچه باید دقت کرد این کار به دقت و رعایت عوامل بسیار زیادی نیاز دارد. بنابراین قبل از انجام این کار باید به‌خوبی تحقیق کنید. نمونه پرندگان بالا همگی می‌توانند بهترین پرنده برای جوجه کشی باشند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.