10 پرنده ای که احتمالاً می‌توانید آنها را با مرغ عشق خود نگه دارید

با مرغ عشق
30 سپتامبر , 2024 بدون نظر

اکثر دوستداران پرندگان، طوطیسانان را یکی از کمیاب ترین و محبوبترین نژادهای حیوانات خانگی می‌دانند. به خصوص انهایی که از مرغ عشق نگهداری می‌کنند، اغلب به فکر این هستند که کدام پرندگان می‌توانند با این گونه از طوطی ها زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب از دانه مارکت به معرفی برخی از پرندگان سازگار با مرغ عشق بپردازیم.

چه پرندگانی می‌توانند با مرغ عشق ها زندگی کنند؟

برخی از نژادهای پرندگانی که با طوطی ها سازگار هستند عبارتند از قناری، عروس هلندی، مرغ عشق و برخی دیگر از طوطی ها. زیرا این نژادها دارای عادات و سبک زندگی مشابهی هستند که این امر سازگاری آنها را با مرغ عشق ها تضمین می‌کند. با این حال، اینها تنها پرندگان سازگار با مرغ عشق نیستند. بسیاری از انواع دیگر پرندگان نیز به خوبی با این پاراکیت های کوچک جفت می‌شوند که در ادامه به بررسی 10 مورد از آنها می‌پردازیم.

آیا مرغ عشق‌ ها می‌توانند با پرندگان دیگر زندگی کنند؟

پاسخ بله است! معمولاً توصیه می‌شود که در کنار مرغ عشق خود از یک دوست نگهداری کنید تا با آنها زندگی کند، زیرا طوطی‌ها موجوداتی اجتماعی هستند که همراهی با پرندگان دیگر را دوست دارند. پس زمانی که با پرنده دیگری زندگی می‌کنند، کمتر دچار بی حوصلگی و افسردگی می‌شوند. همینطور برخی از طوطی ها اگر مدت زیادی تنها بمانند، از تنهایی می‌میرند. به همین دلیل یک همراه در واقع می‌تواند به سالم و فعال نگه داشتن پرنده خانگی شما کمک کند. همچنین مشخص است که دو پرنده با هم می‌توانند فعالیت های نظافت و تمیز کردن پرها یکدیگر را به عهده بگیرند. کاری که در غیر این صورت باید به صورت دستی و توسط شما انجام شود. از سوی دیگر مرغ عشق ها به خوبی با پرندگان دیگر از گونه های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند، اما بدیهی است که با برخی از آنها بهتر از دیگران کنار می‌آیند.

پرندگان سازگار با مرغ عشق کدامند؟

بهترین پرندگان برای نگهداری در کنار مرغ عشق ها پرندگانی هستند که هم اندازه انها باشند. چرا که اگر پرنده دیگر خیلی بزرگ باشد، ممکن است طوطی شما را آزار دهد و اگر خیلی کوچک باشد، ممکن است پرنده شما به او آسیب برساند. در ادامه به 10 مورد از این پرندگان اشاره می‌کنیم:

1. طوطی کانور

طول عمر: 20-30 سال
اندازه: 10 اینچ

کانورها موجوداتی اجتماعی هستند که از بودن در جمع دیگر پرندگان لذت می‌برند و همین امر آنها را به همراهان ایده آلی برای مرغ عشق ها تبدیل می‌کند. در مقابل مرغ عشق ها نیز موجوداتی اجتماعی هستند و از داشتن یک دوست برای تعامل لذت می‌برند که کانورها می‌توانند این همراهی و دوستی را فراهم کنند.

با مرغ عشق

2. سایر نژادهای مرغ عشق

طول عمر: 15 سال
اندازه: 6 اینچ

مرغ عشق ها طوطی های کوچک بومی آفریقا هستند. آنها نام خود را از پیوند قوی جفتشان و جفت گیری مادام العمر خود گرفته اند. این پرندگان حیواناتی اجتماعی هستند و دوست دارند در کنار پرندگان دیگر باشند. آنها فعال و بازیگوش هستند که همین امر نیز آنها را به همبازی های خوبی برای باجریگارها تبدیل می‌کند. این دو حیوان رژیم غذایی مشابهی دارند و به راحتی می توانند غذای پرنده و اسباب بازی های مشترکی داشته باشند.

3. کوکاتیل

طول عمر: 20 سال
اندازه: 12-14 اینچ

کوکاتیل ها به چند دلیل همراهان خوبی برای مرغ عشق شما هستند. اول اینکه هر دوی این پرندگان اجتماعی هستند و از بودن در کنار دیگران لذت می‌برند. این به ان معنی است که آنها احتمالاً به خوبی با هم کنار می‌آیند و از همراهی یکدیگر لذت خواهند برد. علاوه بر این، هر دوی آنها نسبتاً کوچک هستند، بنابراین فضای زیادی را در خانه شما اشغال نخواهند کرد.
خوشبختانه کوکاتیل ها و مرغ عشق ها دارای ویژگی های فیزیکی مشابهی نظیر شکل منقار و پرها نیز هستند که این می‌تواند به پیوند بهتر آنها کمک کند. در نهایت، مراقبت از عروس هلندی ها و باجریگارها نسبتاً آسان است، بر این اساس صاحبان پرنده می‌توانند مراقبت های اولیه مورد نیاز حیوان خانگی خود را بدون هیچ مشگلی به آنها ارائه دهند.

4. فنچ

طول عمر: 10 سال
اندازه: 4-6 اینچ

وقتی نوبت به انتخاب دوست پردار برای طوطیتان می‌رسد، ممکن است بخواهید انواع فنچ را برای این کار را در نظر بگیرید. فنچ ها پرندگان کوچک و اجتماعی هستند که می‌توانند همراهان خوبی برای طوطی ها باشند. آنها موجوداتی اجتماعی هستند و از بودن در کنار پرندگان دیگر لذت می‌برند.
این به آن معنی است که آنها می‌توانند در زمانی که شما در دسترس نیستید، به همراهی با طوطی تان کمک کنند. این موجودات به دلیل فعال بودن بسیار شناخته شده هستند که فعالیتشان می‌تواند برای سلامتی مرغ عشق شما مفید باشد. چرا که داشتن یک پرنده فعال به عنوان همراه می‌تواند به فعال ماندن طوطی شما نیز کمک کند. ( برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله دیگر ما را با عنوان « کدام گونه‌های پرندگان می‌توانند با هم زندگی کنند؟ » در وبلاگ دانه مارکت بخوانید.)

5. قمری

طول عمر: 10 سال
اندازه: 12 اینچ

صاحبان مرغ عشقی که به دنبال پرنده همراه برای حیوان خانگی خود هستند، گزینه های مختلفی را پیش رو دارند. چرا که پرندگان سازگار با مرغ عشق فراونند اما یکی از بهترین انتخاب ها برای آنها قمری است. زیرا قمریها پرندگان ملایمی هستند که به خوبی با مرغ عشق ها کنار می‌آیند و می‌توانند با آنها همراهی کنند.
از سوی دیگر هر دوی این پرندگان کوچک هستند و این به این معنی که از نظر محل نگهداری و رژیم غذایی، نیازهای مشابهی دارند. آنها همچنین می‌توانند اسباب‌بازی‌ها و نشیمن های خود را با هم به اشتراک بگذارند که این، کار را برای صاحبان پرنده راحت‌تر می‌کند.
علاوه بر این، قمریها پرندگان بسیار مهربانی هستند. آنها طوطی شما را مورد آزار و اذیت و آزار قرار نمی‌دهند و از نشستن آرام در کنار آنها راضی خواهند بود.

6. کبوتر

طول عمر: 15 سال
اندازه: 12 اینچ

مرغ عشق ها و کبوترها هر دو، پرندگان اجتماعی هستند که از همراهی با همنوع خود لذت می‌برند. آنها همچنین از نظر اندازه مشابه هم هستند و همین امر نیز باعث می‌شود که آنها به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند. کبوترها همینطور محافظان خوبی برای طوطی ها هستند. چرا که مرغ عشق ها کوچک بوده و در برابر شکارچیان آسیب پذیر هستند که کبوترها می‌توانند در صورت لزوم از آنها دفاع کنند. پس این دو گونه می‌توانند به طور مسالمت آمیز با هم زندگی کنند و حتی با یکدیگر پیوند نیز برقرار نمایند.

7. پاراکیت تاج قرمز

طول عمر: 20 سال
سایز: 14 اینچ

طوطی‌های تاج‌دار قرمز که با نام طوطی های پیشانی قرمز نیز شناخته می‌شوند، بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. آنها به دلیل داشتن پرهای زیبا و شخصیت خود، حیوانات خانگی محبوبی هستند و به دلایل زیر، از جمله بهترین پرندگان سازگار با مرغ عشق شما به شمار می‌روند:

  • آنها رژیم غذایی مشابهی دارند و به راحتی می‌توانند آب و غذای خود را با هم به اشتراک بگذارند.
  • آنها سطوح فعالیت مشابهی دارند و از بازی با هم لذت می‌برند.
  • هر دوی انها پرندگانی اجتماعی هستند که از تعامل انسانی لذت می‌برند.
  • هر دو پرنده، گونه های نسبتاً ساکتی هستند و با صداهای بلند مزاحم یکدیگر نمی‌شوند.
  • آنها هر دو پرندگان کوچکی هستند که به راحتی می‌توانند قفس خود را با همراهانشان به اشتراک بگذارند.

با مرغ عشق

8. طوطی برزیلی نقابدار

طول عمر: 15-20 سال
اندازه: 6 اینچ

یکی از دلایلی که طوطی های برزیلی نقابدار همراهان خوبی برای مرغ عشق شما هستند، این است که این پرندگان رفتارهای اجتماعی مشابهی دارند. به عنوان مثال، مرغ عشق ها و طوطی ها هر دو برای ارتباط برقرار کردن، سر خود را تکان می‌دهند و موجوداتی بسیار اجتماعی هستند که از بودن در جمع دیگران لذت می‌برند. آنها همچنین بسیار فعال و بازیگوش هستند، بنابراین یکدیگر را سرگرم خواهند کرد.

9. قمری الماسی یا قمری چینی

طول عمر: 15 سال
اندازه: 10 اینچ

قمریهای الماسی، نوعی قمری بومی استرالیا هستند. آنها پرندگان نسبتاً کوچکی بوده و دارای پرهای عمدتاً خاکستری با علائم سفید روی بالها هستند. قمریهای الماسی پرندگان اجتماعی شناخته شده ای نیستند، اما اگر به درستی معرفی شوند و فضای کافی برای زندگی داشته باشند، می‌توانند به خوبی با طوطی ها کنار بیایند.
در اینجا با برررسی اخرین گونه از پرندگان سازگار با مرغ عشق این مقاله را به پایان می‌رسانیم.

10. قناری

طول عمر: 10 سال
اندازه: 6 اینچ

قناری ها یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای همنشینی با پرندگان دیگر هستند و دلیل خوبی هم برای این ادعا وجود دارد. زیرا این موجودات نه تنها زیبا هستند، بلکه دارای انواع ویژگی های شخصیتی مثبت هستند که آنها را به همراهان ایده آلی برای طوطی ها تبدیل می‌کند.
از آن گذشته، قناری ها به عنوان موجودات اجتماعی و عاشق تعامل با پرندگان دیگر شناخته می‌شوند. این باعث می‌شود که آنها شریک مناسبی برای مرغ عشق ها باشند. آنها همچنین پرندگان بسیار ملایمی هستند که این ویژگی هم، آنها را به همراهانی ایده آل برای مرغ عشق ها تبدیل می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.