نکاتی در تربیت پرنده خانگی – دفع مدفوع

27 اکتبر , 2022 1 دیدگاه

شما برای اینکه بتوانید به ‌خوبی از یک پرنده خانگی مراقبت کنید و برای تربیت او در تلاش باشید، اول باید پرنده خود را به‌ خوبی بشناسید. هیچ آموزش یک ‌شبه‌ای موفق نیست و پرنده خانگی شما باید در طول زمان با آموزش‌های جدید رو به رو شود. همچنین هر آموزشی به زمانی خاص برای یادگیری و تمرین نیاز دارد. از این رو پس از گذراندن یک دوره زمانی، ممکن است در تربیت پرنده خانگی‌تان حرفه‌ای شوید و با شناخت بیشتر الگوهای رفتاری پرندگان، به او آموزش دهید. در این مقاله از دانه مارکت می‌خواهیم چند نکته تربیتی در مورد پیدا کردن جایی برای دفع مدفوع را به شما آموزش دهیم تا بهتر بتوانید پرنده خانگی خود را در این خصوص تربیت کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خودتان را آموزش دهید!

اولین قدم در آموزش و تربیت پرنده این است که به خودتان آموزش دهید. برای این کار هنگام ارتباط با پرنده خانگی‌تان، به هر سیگنالی که ممکن است به شما بدهد یا رفتاری که با شما می‌کند، توجه کنید. این سیگنال‌ها ممکن است در تغییر دادن وضعیت بدن، داشتن نگاه خاص در چشمان پرنده، یا تکان دادن پرهای دم او باشد. برای مثال هنگامی که پرنده‌تان را بشناسید، متوجه می‌شوید که برخی از پرندگان هنگام نشستن طولانی ‌مدت در یک نقطه بی‌ قرار می‌شوند و پرنده شما نیز همین رفتار را دارد.

این بی ‌قراری ممکن است نشان ‌دهنده نیاز او به دستشویی باشد. با این حال رفتار هر پرنده‌ای با دیگری متفاوت است و از زبان بدن خاص خودش استفاده می‌کند. پس بهترین راه این است که رفتار پرنده خود را هنگام داشتن مدفوع بررسی کنید، نتایج بررسی را به خود آموزش بدهید تا بتوانید رابطه خوبی با پرنده برقرار کنید و در پایان برای آموزش به پرنده‌تان آماده شوید.

به پرنده خود توجه کنید

هیچ ‌وقت فراموش نکنید که توجه بیشتر به پرنده‌تان باعث می‌شود که شما شناخت بهتری از او داشته باشید. برای مثال یکی از مهم‌ترین چیزها توجه به تعداد دفعات دفع مدفوع هر پرنده است. بسیاری از پرندگان هر پنج یا ۱۰ دقیقه یکبار به دفع مدفوع نیاز دارند، اما برای همه پرنده‌ها این‌گونه نیست. از این رو هرچه بیشتر به پرنده خود توجه کنید، ممکن است الگوهای جدیدی از عادات او را کشف کنید. بنابراین بهتر است به مدت زمانی که بین دفع مدفوع پرنده‎‌تان طول می‌کشد، توجه داشته کنید. او را در زمان مقرر به حمام ببرید و برای استراحت او نیز یک ‌زمان ویژه را در نظر بگیرید.

تربیت پرنده

مکانی برای دفع مدفوع پیدا کنید

زمانی که توانستید زمان مقرر را برای دفع مدفوع پرنده‌تان پیدا کنید، باید کشف کنید که او برای دفع مدفوعش در چه مکان‌هایی راحت‌تر است. شما می‌توانید در قفس پرنده، گلدان یا دیگر مکان‌ها این کار را امتحان کنید. هر مکانی را انتخاب کردید به تصمیم خود پایبند باشید و تلاش کنید پرنده خود را به آن عادت دهید. توجه داشته باشید که این مکان باید جایی باشد که هم پرنده در آن راحت باشد و هم برای شما کثیف کاری به بار نیاورد! از این رو حتی می‌توانید یک ‌تکه کاغذ را زیر او نگه دارید تا کم کم پرنده شما به آن عادت کند.

اگر متوجه شدید که پرنده شما تقریباً هر هفت دقیقه یکبار نیاز به دفع مدفوع خود دارد، باید او را هر هفت دقیقه در فضای مشخص شده برای مدفوع خود قرار دهید. همچنین اگر متوجه شدید که پرنده شما پس از یک یا دو دقیقه در فضای مشخص شده مدفوع نکرده است، او را راحت بگذارید و به او سخت نگیرید، اما بعد از گذشت یک تا سه دقیقه این کار را دوباره امتحان کنید.

او را تحسین کنید

هنگامی که پرنده شما در محل مناسب مدفوع می‌کند، حتماً با کلمات محبت‌ آمیز و خوراکی‌های خوشمزه او را تحسین و تشویق کنید. چرا که در این صورت پرنده، با گذشت زمان، متوجه می‌شود که مدفوع در مکان مناسب، پاداش‌های بزرگی را به همراه دارد. حال این پاداش می‌تواند بخشی از غذای پرنده یا خوراکی مورد علاقه او باشد که آن را به ندرت دریافت می‌کند. البته فراموش نکنید که تربیت پرنده ممکن است چندین ماه طول بکشد. پس صبوری کنید و اگر در این زمان حیوان خانگی شما کنترل خود را از دست داد، عصبانی نشوید.

اگر پشتکار داشته باشید به ‌راحتی می‌توانید به پرنده خود آموزش دهید که گلدان نیز می‌تواند مکانی مناسب برای دفع مدفوع او باشد، اما قطعاً لباس انسان یا مبلمان منزل مکان‌های خوبی برای این کار نیستند! با این ‌حال همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، به فکر آموزش خودتان هم باشید. برای مثال شما هنگام تربیت پرنده‌تان باید بدانید که چگونه مدفوع پرنده را از روی لباس یا مبلمان منزل پاک کنید.

همچنین توجه داشته باشید که با صبر و گذشت زمان کافی، شما علاوه بر اینکه می‌توانید پرنده خود را در مکانی مناسب حمام کنید، قادر خواهید بود که مشکلات مربوط به دفع مدفوع او در جای نا مناسب را هم حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان « چگونه پرنده خود را حمام کنیم؟ » را نیز در وبلاگ بخوانید.

سخن پایانی

به عنوان یک پرورش دهنده باید بدانید که انواع مختلف پرندگان، عادات خاص خود را دارند و برای آموزش ‌دادن و تربیت پرنده‌ها باید زمان زیادی را صرف کنید. از این رو باید به ‌خوبی با پرنده خود ارتباط بگیرید تا متوجه شوید که چگونه به بهترین نحو به او آموزش دهید. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را در خصوص آموزش دفع مدفوع به پرنده خانگیتان یاری کنیم. بنابراین اگر شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم تا آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

همچنین در خصوص تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید سایر مقالات ما را نیز در وبلاگ دانه مارکت مطالعه نمایید. در پایان یادآور می‌شویم که دانه مارکت، اولین فروشگاه آنلاین غلات ارگانیک در کشور است که می‌توانید دان پرنده و سایر اقلام مورد نیاز حیوان خانگی خود را به صورت غیر حضوری از آن خریداری کنید.

1 دیدگاه

  1. 2 نوامبر , 2023
    hadi

    salam va kgaste nabashid. matlabe jalebi bod va nokate kheili khobi dasht. merc dadash

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.