تربیت سگ برای نگهداری در کنار پرندگان خانگی

تربیت سگ برای نگهداری
1 سپتامبر , 2022 1 دیدگاه

حضور حیوانات خانگی در کنار یکدیگر ممکن است برای هر خانواده‌ای چالش‌هایی را ایجاد کند. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید از سگ و پرنده در خانه مراقبت کنید، نکاتی که در این مقاله از دانه مارکت به آنها اشاره می‌کنیم، به یاد داشته باشید. چه در حال حاضر یک سگ داشته باشید و در نظر داشته باشید که یک پرنده خانگی را نیز به خانه بیاورید و چه بالعکس، ادغام آنها به صورت مسالمت آمیز در خانواده شما، به کمی کار نیاز دارد. زیرا آموزش سگ‌ها و پرندگان برای کنار آمدن با یکدیگر می‌تواند چالش ‌برانگیز باشد. اما تا زمانی که صبور باشید و همیشه به ایمنی هر دو حیوان خانگی خود توجه داشته باشید، این کار قابل ‌اجرا است. در ادامه ما مهمترین نکات در زمینه تربیت سگ برای نگهداری در کنار پرندگان خانگی را به شما یادآوری می‌کنیم، پس همراه ما باشید.

نکاتی مهم در تربیت سگ برای نگهداری در کنار پرندگان

1. حیوانات خانگی خود را به ‌آرامی به یکدیگر معرفی کنید

سگ‌ها مانند گربه‌ها در طبیعت شکارچی هستند و بیشتر آنها به طور طبیعی پرنده‌ها را به ‌عنوان طعمه‌ای می‌بینند که باید به تعقیبشان بپردازند. حتی اگر سگ شما نسبت به سایرین ترسوتر باشد، غریزه شکار پرنده همیشه در آن وجود دارد. پس هنگامی که سگتان را به پرنده خود معرفی می‌کنید، باید بسیار صبور باشید. پس آنها را چند بار و برای چند دقیقه، در طول هفته‌های پی‌ در پی با یکدیگر در تماس قرار دهید. هدف از انجام این کار این است که آنها در نهایت با هم راحت‌تر شده و شما بتوانید زمان معاشرت آنها را افزایش دهید. فراموش نکنید که نباید در این راه عجله کنید، زیرا عجله ممکن است منجر به یک تجربه استرس‌زا یا آسیب‌زا و یا حوادث جدی‌تری شود.

2. یک محل مناسب انتخاب کنید

هنگامی که برای اولین ‌بار سگ خود را به پرنده‌تان معرفی می‌کنید، یک محل مناسب و خنثی را انتخاب کنید که قلمرو هیچ یک از حیوانات را در برنگیرد. برای پرندگان این مکان مناسب می‌تواند اتاقی باشد که قفس آنها معمولاً در آن قرار ندارد و ترجیحاً فضایی است که زمان کمی را در آن سپری می‌کنند. خارج ‌کردن حیوانات از محیط آشنا به کاهش احتمال رفتار پرخاشگرانه آنها کمک کرده و به ‌طور کلی آنها را سازگارتر می‌کند.

3. به حیوانات جایزه بدهید

یکی از ویژگی‌های مشترک سگ‌ها و پرندگان این است که اغلب به ‌راحتی می‌توان حواسشان را پرت کرد و با غذا آن‌ها را تشویق به انجام کاری کرد. دادن غذاهای خوشمزه و فراوان به آن‌ها می‌تواند راهی عالی برای پاداش دادن جهت انجام و داشتن رفتار خوب در مرحله مقدماتی رابطه‌شان باشد. پس قبل از شروع جلسات خود با هر حیوان، مطمئن شوید که برای هر حیوان مقدار زیادی خوراکی در دسترس دارید و امنیت آن‌ها را فراهم کنید.

تربیت سگ برای نگهداری

4. همیشه نظارت داشته باشید

پس از گذشت چندین جلسه از آوردن پرنده و سگ به یک اتاق و کمک به آنها برای عادت کردن به یکدیگر می‌توانید به سگ خود اجازه دهید تا زمانی که به رفتار خوب و مناسب خود ادامه داده و پرنده را مورد آزار و اذیت قرار نمی‌دهد، در آن منطقه آزاد باشد. با این‌ حال برای محافظت از پرنده خود به‌ هیچ‌ عنوان اجازه ندهید تا زمانی که سگ در اتاق حضور دارد از قفس خارج شود. به یاد داشته باشید که هرگز حیوانات را بدون نظارت در یک اتاق با هم رها نکنید. چرا که حتی با آموزش ‌دیده‌ترین و قابل ‌اعتمادترین سگ‌ها نیز همیشه ممکن است اتفاقات ناگوار پدید آید. پس بهترین راه برای کاهش خطر برای حیوانات خانگی شما این است که به ‌سادگی پرنده خود را در حالی ‌که سگ در اطراف است، داخل قفس نگه دارید.

5. رفتارشان را بشناسید

سختی نگهداری سگ و پرنده کنار یکدیگر با توجه به نژاد و سن سگ شما کاملاً متفاوت خواهد بود. اگر سگ شما یک توله سگ است، آموزش و معرفی آن مستلزم هماهنگی و زمان بیشتری است. همچنین اگر سگ شما غریزه شکار قوی داشته باشد، برای معرفی آن به پرنده نیاز به تلاش بیشتری است. پس هنگام شروع فرایند سازگاری، این عوامل را در نظر داشته باشید، اما نا امید نشوید. تا زمانی که تلاش کنید، اکثر حیوانات خانگی در نهایت متوجه می‌شوند که چگونه در یک فضا به ‌صورت دوستانه زندگی کنند و جای نگرانی نیست. همچنین اگر قصد دارید برای سگ خود یک دوست پردار انتخاب کنید، بد نیست قبل از به سرپرستی گرفتن پرندگان سایر مقالات ما در این زمینه، نظیر «بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان» را مطالعه نمایید.

اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کرد

برای جلوگیری از بروز مشکلات و از بین ‌بردن امنیت دو حیوان خانگی خود، هنگام معرفی سگتان به پرنده خانگی خود، از دو اشتباه رایج دوری کنید:

  • در طول ملاقات با حیوانات خانگی خود هیچ یک از حیوانات را در اتاق رها و آزاد نگذارید. اطمینان حاصل کنید که پرنده شما همیشه هنگام حضور سگ در داخل قفس خود قرار دارد و همینطور سگ خود را با بند نگه دارید. عدم مهار هر یک از حیوانات می‌تواند منجر به فاجعه شود، زیرا ممکن است یکی از آن‌ها تصمیم بگیرد به دیگری آسیب بزند. بنابراین تا زمانی که مطمئن نشدید که هر دو حیوانات راحت هستند، آنها را محدود نگه دارید.
  • همچنین اطمینان حاصل کنید که پرنده شما در یک قفس پرنده با اندازه مناسب قرار دارد و درب آن ایمن است. علاوه بر این قفس پرنده خود را در جایی قرار دهید که سگ شما نتواند به بالا بپرد و به آن برسد.

کلام آخر

اگر قصد دارید در خانه خود از یک پرنده و سگ مراقبت کنید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید امنیت هر دوی آن‌ها را فراهم کنید. در این صورت آن‌ها به‌ مرور زمان با این سبک از زندگی سازگاری پیدا می‌کنند و می‌توانند به‌ صورت مسالمت‌آمیز با یکدیگر زندگی کنند. به همین منطور در این مقاله از دانه مارکت به نکاتی در مورد تربیت سگ برای نگهداری در کنار پرندگان خانگی اشاره کردیم. در پایان یادآور می‌شویم که برای تهیه انواع غذای پرنده چه به منطور تغذیه و چه جایزه دادن، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه نمایید و غلات ارگانیک مورد نیاز خود را خریداری کنید.

1 دیدگاه

  1. 6 جولای , 2023
    آرساس

    مطلب عالی بود! ممنون از شما که وقت گذاشتید و این را به اشتراک گذاشتید.

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.