آموزش رقص به عروس هلندی

به احتمال زیاد میلیون‌ها بار در یوتیوب ویدئوی رقص پرندگان خانگی به ویژه عروس هلندی‌ها را دیده‌اید. اما آیا این ویدئوها واقعی هستند و کوکاتیل‌ها واقعا می‌رقصند؟ در ادامه این مطلب از دانه مارکت قصد داریم ضمن پاسخ به این سوال به شما کمک کنیم تا روش های درست آموزش رقص به عروس هلندی خود را فرا بگیرید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
پیش از هر چیز بد نیست بدانید که کوکاتیل‌ها دارای شخصیت های متفاوتی هستند اما یکی از چیزهایی که همه آنها از آن لذت می‌برند، موسیقی است. البته علاوه بر عروس هلندی معمولاً سایر گونه‌های طوطی نیز رقصنده‌های خوبی هستند اما سوال اصلی این است که چطور باید آنها را به رقص دراورد؟

آیا کوکاتیل ها دوست دارند برقصند؟

عروس هلندی‌ها پرندگان باهوش و خوانندگان بسیار با استعدادی هستند. از این رو سمفونی ها و صداهای انسانی را به خوبی تقلید می‌کنند. بسیاری از پرورش دهندگان نیز اذعان داشته اند که آنها را بارها در حال رقص دیده‌اند. پس واضح است که عروس هلندی به دلایل زیادی می‌تواند برقصد. یکی از این دلایل، اجرای مراسم جفت گیری آنها است. دیگری نیز رقص پایی است که پرنده برای نشان دادن لذت یا قلمروی خود انجام می‌دهد و در آن به زمین پا می‌کوبد.
علاوه بر اینها این پرندگان باهوش توانایی رقصیدن با موسیقی را نیز دارند. آنها برای این کار به طور معمول سر خود را تکان می‌دهند، پهلو به پهلو حرکت می‌کنند، بال می‌زنند و پاهای خود را به زمین می‌کوبند.

موسیقی مناسب برای آموزش رقص به عروس هلندی

کوکاتیل‌ها ترجیح خاصی برای یک سبک موسیقی ندارند و ممکن است به انواع مختلف موسیقی پاسخ مثبت دهند. از این رو انتخاب موسیقی اغلب بر اساس سلیقه شخصی خود پرنده است. به طور مثال برخی از صاحبان می‌گویند که پرنده آنها از موسیقی کلاسیک لذت می‌برد، در حالی که برخی دیگر متوجه شده‌اند که پرنده‌شان به هنگام پخش موسیقی پاپ یا راک به رقص درمی‌آید.
بنابراین برای اینکه بدانید پرنده شما از چه موسیقی لذت می‌برد، بهتر است سبک های مختلف موسیقی را برای او پخش کرده و واکنش او را ارزیابی کنید. در نهایت پس از اینکه سبک دلخواه آنها را شناسایی کردید، می‌توانید یک پلی لیست ویژه از موسیقی مورد علاقه پرنده خود را ایجاد کنید.

در این میان به این موضوع نیز توجه داشته باشید که گاهی اوقات، کوکاتیل‌ها به ضربات نواخته شده روی سطوح سخت نیز پاسخ می‌دهند. چرا که پرندگان رقصنده،ا غلب موسیقی هایی را ترجیح می‌دهند که ضربات ریتمیک واضحی داشته باشند (مانند موسیقی راک یا رقص الکترونیکی)، در حالی که برای آواز خواندن، به سمفونی یا موسیقی آرام بخش (مانند کلاسیک، پاپ راک و صداهای طبیعی) بهتر پاسخ می‌دهند.

آموزش رقص به عروس هلندی

چطور به عروس هلندی خود یاد بدهیم که برقصد؟

در حالی که اکثر پرندگان از این گونه، پس از گوش دادن به موسیقی خوب، واکنش مثبتی از خود نشان می‌دهند، شما همچنان می‌توانید روش‌های منحصر به فردی را برای آموزش رقص به عروس هلندی خود پیدا کنید. توجه داشته باشید که رقصیدن یک روش عالی برای سوزاندن کالری و سرگرم کردن پرنده شما است. پس برای این کار می‌‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • منظم باشید

با یک آهنگ، به طور منظم تمرین کنید و یک فضای امن و بدون اضطراب را برای پرنده خود ایجاد نمایید.

  • موسیقی و ویدئوی مناسب را انتخاب کنید

کوکاتیل‌ها در حفظ ریتم و پاسخ دادن به آن بسیار خوب عمل می‌کنند. بنابراین موسیقی تند و بلندی را با ضرب آهنگ مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر پرنده شما به این نوع موسیقی پاسخ نمی‌دهد باید موسیقی دلخواه آن را برای این کار پیدا کنید. همچنین برای آموزش رقص به عروس هلندی خود می‌توانید از ویدئوهای آنلاین و تصاویر رقص پرندگان دیگر استفاده نمایید.

  • خود را الگو قرار دهید

بسیاری از حیوانات خانگی از جمله پرندگان، گربه ها و سگ ها با مثال یاد می‌گیرند. به عبارت دیگر آنها برای انجام بسیاری از کارها به شما نگاه می‌کنند تا یاد بگیرید چطور باید کاری را انجام دهند. بنابراین، رقصیدن خود را الگو قرار دهید! برای این کار می‌توانید از انگشت یا بالاتنه‌تان استفاده کنید یا در یک رقص کامل، بدن خود را تکان دهید.

  • استفاده از کلمات تشویق کننده

با تشویق و ترغیب پرنده‌تان به زودی متوجه می‌شوید که عروس هلندی شما نیز به آرامی از رقص و حرکاتتان تقلید می‌کند.

  • از کوکاتیل‌های دیگر کمک بگیرید

اگر پرنده دیگری دارید که یک رقصنده ماهر است، می‌توانید از او به عنوان معلم برای آموزش رقص به عروس هلندی خود کمک بگیرید. در غیر این صورت از ویدئوهای مربوط به رقص پرندگان در فضای مجازی استفاده نمایید.

  • تقویت مثبت

مانند هر نوع آموزش دیگری، رفتار و حرکت خوب پرنده خود را با خوراکی ها تشویق کنید. برای این کار می‌توانید از انواع غذای عروس هلندی کمک بگیرید.

  • جلسات خود را کوتاه نگه دارید

پرنده خود را با تمرین زیاد خسته نکنید. توجه داشته باشید که اگر پرنده شما در روز اول نمی‌رقصد، بهتر است در جلسه دیگری دوباره سعی کنید تا به درستی اموزش ببیند.

  • زمان مناسب را انتخاب کنید

برای آموزش رقص به عروس هلندی خود باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. به این ترتیب پرنده شما پس از گذشت زمان کافی، ارتباط بین رقص و موسیقی را متوجه می‌شود و حتی ممکن است در حین آواز خواندن به تنهایی شروع به رقصیدن کند. پس اگر پرنده شما اصلاً به تمرینات پاسخ نمی‌دهد، سعی کنید با نشان دادن خود در حال لذت بردن از موسیقی در ساعات دیگر، او را به رقصیدن تشویق کنید.

آموزش رقص به عروس هلندی

سوالات متداول

در اینجا با پاسخ به چند سوال متداول در خصوص آموزش رقص به عروس هلندی، مقاله را به پایان می‌رسانیم:

چرا کوکاتیل من به سمت عقب و جلو می‌رقصد؟

اگر عروس هلندی شما به جلو و عقب حرکت می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که خسته یا مضطرب است. بنابراین بهتر است جلسه اموزشی او را به روز دیگری موکول کنید. با این حال توجه داشته باشید که تکان دادن سر به جلو و عقب معمولاً نشانه رضایت است. همچنین پرنده شما ممکن است سعی کند با این کار توجه شما را به چیزی جلب نماید.

چرا پرنده من به طور تصادفی می‌رقصد؟

اگر پرندگان خوشحال باشند و سعی در بیان آن داشته باشند، می‌توانند به طور تصادفی برقصند. آنها حتی ممکن است نت ها را سوت بزنند یا سر خود را به سطحی بچسبانند و ضربات بیشتری را اضافه کنند. با این حال، ضربه زدن تصادفی و تاب خوردن به پهلو و به دنبال آن جیغ زدن می‌تواند نشان دهنده نارضایتی پرنده شما باشد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله دیگر ما را با عنوان « مهمترین علائم بیماری در پرندگان خانگی را بشناسید » در وبلاگ دانه مارکت بخوانید.)

کوکاتیل ها چه نوع موسیقی هایی را دوست دارند؟

این کاملاً به پرنده شما بستگی دارد. اما آنها به طور معمول برای رقص، موسیقی شاد با ضرب‌های واضح را ترجیح می‌دهند. همینطور ممکن است به موسیقی که شما معمولاً با آن می‌رقصید نیز علاقمند شوند.

5 نظر

  1. 7 دسامبر , 2023
    سیمین احمدخانی

    واقعا میشه با این روش ها بهشون یاد داد؟ پرنده من اصلا نسبت به اهنگ شاد عکس العمل نشون نمیده

    پاسخ
  2. 8 دسامبر , 2023
    nima

    عروس هلندی ماده هم میتونه برقصه؟

    پاسخ
  3. 12 ژانویه , 2024
    دانه مارکت1

    سلام سیمین عزیز، پرنده ها هم مثل ما سلیقه موسیقیایی دارن. پس اگه پرنده شما به یک اهنگ توجه نشون نمیده یعنی اون موسیقی مورد پسندش نیست. پس اول اهنگ مورد علاقه پرنده تون رو با ازمون و خطا پیدا کنین و بعد رقصیدن رو بهش اموزش بدین

    پاسخ
  4. 13 ژانویه , 2024
    ترنم

    با استفاده از فیلم و ویدئوی بقیه پرنده ها هم میشه یادشون داد؟

    پاسخ
  5. 16 ژانویه , 2024
    دانه مارکت1

    نیمای عزیز سلام، معمولا عروس هلندی نر در این زمینه استعداد بیشتری داره و بیشتر به موسیقی واکنش نشون میده

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.