پرنده خانگی بی صدا

پرنده خانگی بی صدا

پرندگان موجوداتی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی هستند. انواع پرندگان زینتی آن‌ها نظر بسیاری از انسان‌ها را به خود جلب می‌کنند. برخی افراد به دلایل مختلفی دوست دارند یک پرنده خانگی داشته باشند. همانطور که در طبیعت مشاهده کرده‌اید، این موجودات برای برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود، صداهایی تولید می‌کنند.  صدای بعضی پرندگان بسیار ملایم و دلپذیر است، اما شاید گروهی از آن‌ها صداهای گوش‌خراشی داشته باشند. معمولا بیشتر افراد ترجیح می‌دهند یک پرنده خانگی بی صدا بخرند. منظور از بی‌صدا بودن این است که آوازهای خیلی بلندی از آن‌ها به گوش نرسد.

پرندگان شخصیت‌های متفاوتی دارند. بعضی از این موجودات ممکن است برای دفاع از خود اقدام به گاز گرفتن افراد ناشناس کنند و انواعی از آن‌ها بسیار آرام هستند. معمولا پرندگان باهوش و آرام محبوبیت زیادی در بین انسان‌ها دارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی تعدادی از پرندگان خانگی بی‌صدا بپردازیم.

5 پرنده خانگی بی صدا

فنچ

فنچ ‌ها پرندگان بسیار کوچک و زیبایی هستند. که از آن‌ها صداهای بلند و زیادی به گوش نمی‌رسد. این پرنده خانگی بی صدا و دوست‌داشتنی را می‌توانید به‌راحتی در آپارتمان خود نگه‌داری کنید. اگر علاقه‌مند و به سکوت و آرامش هستید، این پرنده یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است. فنچ‌ها به دلیل سایز کوچک خود، احتیاج به قفس بزرگی ندارند اما بهتر است ساعاتی از روز را در محیطی محدود و امن پرواز کنند. این موجودات علاقه زیادی به برقراری ارتباط مستقیم با انسان‌ها ندارند. اگر می‌خواهید این پرندگان افسرده نشوند، باید آن‌ها را به تنهایی در قفس نگه‌داری نکنید و بیش از یک فنچ بخرید.

فنچ‌ها بسیار بامزه و زیبا هستند. در قسمت گلوی آن‌ها رگه‌های سیاه و سفیدی به چشم می‌خورد. معمولا نوع مذکر آن‌ها رنگ نارنجی و نوع مونث رنگ خاکستری دارند. برای مراقبت بهتر از این موجودات باید غذاهای متنوعی برای آن‌ها تهیه کرد. مشابه با بیشتر پرندگان بخشی از رژیم غذایی فنچ‌ها را دانه‌ها تشکیل می‌دهند. این پرنده معمولا دانه‌ها را در حین خوردن آن‌ها پخش می‌کند، بنابراین باید روزانه قفسش تمیز شود.

پرنده خانگی بی صدا

عروس هلندی

مورد دیگری که می‌خواهیم آن را در دسته پرنده خانگی بی صدا قرار دهیم، عروس هلندی است. این موجود زیبا و باهوش سایز نسبتا بزرگی دارد و با نام کاکاتیل نیز شناخته می‌شود. طبیعتا این پرنده بدون سروصدا نیست، اما صدایی که از آن به گوش می‌رسد در مقایسه با سایر اعضای خانواده طوطی‌ها بسیار آرام است. از ویژگی‌های جالب عروس هلندی می‌توان به استعداد آن در یادگیری کلمات اشاره کرد. البته باید اشاره کنیم تربیت عروس هلندی برای صحبت کردن به وقت و تلاش زیادی نیاز دارد.

این موجودات علاقه زیادی به تعامل با انسان‌ها دارند و می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی روی دست خود قرار دهید. گرچه بسیاری از آن‌ها پس از جفت انداختن از انسان فاصله می‌گیرند. معمولا از این پرنده آوازها و سوت‌های ملایمی به گوش می‌رسد که بسیار دلنشین است. شما می‌توانید بدون دردسر زیادی، در طول روز ساعاتی را با این پرنده بامزه و خوش‌زبان سرگرم شوید. گونه‌های مختلفی از این پرنده تاج‌دار وجود دارد که شامل آلبینو، لوتینو، رنگارنگ و دارچینی هستند. معمولا این موجودات با پرهای خاکستری یا نارنجی، دمی دراز و تاجی زرد دیده می‌شوند.

این پرنده خانگی بی صدا مشابه با سایر طوطی‌سانان نمی‌تواند تمام ساعات روز را در قفس خود بماند. اگر با این موجود اجتماعی وقت زیادی بگذرانید در روحیه او تاثیر مثبتی دارد و می‌توانید آموزش‌های جالبی به او ارائه دهید. اگر برای غذای پرندگان فقط از دانه‌ها استفاده شود، ممکن است برای سلامتی آن‌ها مضر باشد، بنابراین برای این نوع پرنده باید غذاهای متنوعی تهیه کنید. عروس هلندی معمولا بین 10 تا 20 سال عمر می‌کند.

پرنده خانگی بی صدا

مرغ عشق

مرغ عشق یک پرنده خانگی بی صدا است که با نام باجریگار نیز شناخته می‌شود. این پرندگان مشابه با بسیاری از طوطی‌ها می‌توانند کلمات را تا حد خوبی یاد بگیرند. از مرغ عشق‌ها صداهای خیلی بلندی نخواهید شنید، اما از آن‌ها چهچهه‌های ملایمی در طول روز به گوش می‌رسد. این موجودات دوست‌داشتنی علاقه دارند تا در طول روز با هم‌نوعان خود به صحبت کردن بپردازند و در کنار آن‌ها بنشینند. در واقع نام آن‌ها نیز برگرفته از این خصوصیت اخلاقی است. اگر مرغ عشق به‌تنهایی در قفس بماند افسرده خواهد شد، بنابراین اگر به این پرنده علاقه‌مند شده‌اید باید بیش از یک باجریگار بخرید.

مرغ عشق‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و می‌توانند به‌خوبی با صاحبان خود ارتباط برقرار کنند. بهتر است این پرنده ساعاتی از روز را در خارج از قفس سپری کند. برای سرگرمی آن‌ها می‌توانید اسباب‌بازی‌های متنوعی تهیه کنید. برای نگهداری مرغ عشق‌ها احتیاجی به خرید قفس بزرگ ندارید. گونه‌های مختلف این پرنده زیبا در رنگ‌های آبی، زرد، سفید و خاکستری دیده می‌شوند.

پرنده خانگی بی صدا

طوطی بورکس

طوطی‌ بورکس یک پرنده خانگی بی صدا محسوب می‌شود. این موجودات زیبا بیشتر علاقه دارند تا در صبح زود و در زمان غروب آفتاب سروصدا کنند. زادگاه این پرندگان در استرالیا است. آن‌ها برای آرامش و روحیه بهتر احتیاج به فضای بزرگ‌تری دارند تا بتوانند در بعضی مواقع پرواز کنند. این موجودات بسیار اجتماعی هستند و می‌توانند با انسان‌ها به خوبی تعامل برقرار کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند حتی با سایر پرندگان مثل فنچ‌ها دوست باشند. روی پرهای این پرندگان لکه‌های قهوه‌ای رنگ به چشم می‌خورد و در قسمت شکم آن‌ها رنگ صورتی مشاهده می‌شود. نوع نر و ماده طوطی‌های بورکی تاج‌های آبی و سفید دارند.

طوطی سنگال، پرنده خانگی بی صدا

معمولا از بیشتر طوطی‌سانان صداها و جیغ‌های آزاردهنده‌ای به گوش می‌رسد، اما طوطی سنگال یک پرنده خانگی بی صدا محسوب می‌شود. این پرنده را می‌توانید در آپارتمان خود بدون احساس نگرانی درباره ایجاد مزاحمت برای همسایگان، نگه‌داری کنید. این پرندگان بسیار ملایم آواز می‌خوانند و توانایی صحبت کردن دارند. طوطی سنگال با صاحب خود بسیار مهربان است و با او به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کند. برای اینکه آن‌ها بتوانند شاد زندگی کنند، بهتر است فضای کافی برای زندگی در اختیار داشته باشند.

در شکم این موجودات قسمت V شکلی وجود دارد که در آن رنگ‌هایی در طیف قرمز تا زرد به چشم می‌خورد. قسمت عمده بدن این پرندگان به رنگ سبز است. همه این نوع طوطی‌ها سر و منقار خاکستری دارند. برای مراقبت بهتر از این نوع پرندگان، رعایت رژیمی متعادل لازم است. باید غذای آن‌ها علاوه بر دانه‌ها شامل سبزی‌های برگ‌دار، پلت‌ها و غیره باشد.

4 نظر

  1. 18 اکتبر , 2023
    فاطمه خانووم

    عروس هلندی ها اصلنم بی صدا نیستن خیلی جیغ جیغوان

    پاسخ
  2. 24 اکتبر , 2023
    naser k

    عروس هلندی ها پرنده های شیطون و بازیگوشین. اما بی دلیل جیغ نمیزنن. اگه پرنده تون خیلی سر و صدا میکنه احتمالا یه مشکلی داره. مثلا گشنشه یا حوصله اش سر رفته و توجه میخواد

    پاسخ
  3. 26 فوریه , 2024
    علی

    این متن اشتباهه الان مرغ عشق و عروس هلندی کجا کم صدا هستند ، اکثر روز از اول صبح تا وقتی بخوابند غیر از مدت کمی در حال آوار خواندن هستند به خصوص مرغ عشق که خیلی پرسرو صدا هستند

    پاسخ
  4. 18 مارس , 2024
    دانه مارکت1

    علی عزیز سلام، منظور از بی صدا بودن این نیست که حیوون کاملا سایلنت باشه. این حیوانات از این جهتدر این متن معرفی شدند که بی جهت سر و صدا نمیکنن و اغلب در حال اواز خوندن هستن که همین هم اونها رو برای ما دوست داشتنی و محبوب کرده. در حقیقت این پرنده ها بی دلیل جیغ نمیزنن و از ابن جهت میتونن همراهان خوبی برای اپارتمان نشین ها باشن.

    پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.