ده طوطی برتر جهان

ده طوطی برتر جهان
29 آوریل , 2021 بدون نظر

طوطی از جمله پرندگان زینتی و یا پرنده خانگی است. انواع طوطی در انواع گوناگونی در طبیعت مشاهده می‌شود. حتی بسیاری از افراد که به نگهداری پرندگان علاقه‌مند هستند، طوطی را مناسب‌ترین انتخاب می‌دانند. زیرا این پرنده بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. البته برای پرداختن به چنین موضوعی، باید در ابتدا اطلاعات کاملی از پرنده موردنظر به دست آورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه ده طوطی برتر جهان را برای شما معرفی خواهیم کرد و اطلاعات لازم  را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پرنده کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی

طوطی خاکستری آفریقایی که به‌عنوان کاسکو شناخته می‌شود، از باهوش‌ترین پرنده‌ها است. به دلیل مهارت خوبی که در سخن‌گفتن دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد آن هستیم که افراد این نوع طوطی را نسبت به دیگر انواع طوطی ترجیح دهند. طبق بررسی و گزارش کارشناسان، سطح برقراری ارتباط و یادگیری طوطی خاکستری آفریقایی مانند یک کودک نوپا انسان است. می‌تواند به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی کلمات را به‌طور کامل یاد بگیرد و تلفظ کند.

طوطی سرخ یکی از ده طوطی برتر جهان

طوطی سرخ از بزرگ‌ترین انواع طوطی‌ها است که می‌تواند به‌عنوان یک حیوان خانگی محبوب مورداستفاده قرار گیرد. این طوطی به‌طور بومی برای جنوب آمریکا و آسیای مرکزی است. اما در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود و افراد بسیاری از آن به‌عنوان یک پرنده خانگی نگهداری می‌کنند. سرخ طوطی به‌طورمعمول تا 50 سال به‌طور میانگین عمر می‌کند و با رنگ قرمز مایل به زردی که دارد، شناخته می‌شود.

طوطی باجریگار

در ایران طوطی باجریگار به‌ اشتباه به‌عنوان مرغ عشق شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که توانایی سخن‌گفتن دارد، بسیار محبوب است. نگهداری از این طوطی نیز بسیار راحت بوده و همین موضوع دلیلی برای انتخاب این پرنده به‌عنوان یک پرنده خانگی است. طوطی باجریگار که به‌عنوان یکی از ده طوطی برتر جهان شناخته می‌شود، رنگ‌های زیبا و صدای دل‌نشینی دارد. این پرنده که 40 تا 45 گرم وزن دارد، می‌تواند 7 تا 8 سال عمر کند. باجریگار به‌سرعت اهلی می‌شود. و شما می‌توانید به آن آموزش دهید که روی انگشت شما بنشیند و از حضورش کنار خودتان لذت ببرید.

ده طوطی برتر جهان

طوطی کانور یکی از ده طوطی برتر جهان

طوطی کانور چهارمین طوطی از ده طوطی برتر جهان است که خود انواع گوناگونی دارد. از جمله انواع این پرنده می‌توان به مدل‌هایی چون کانور خورشیدی، تاج‌دار، تاج آبی، نقاب قرمز، سبز، آراتینگا، کاتینگا، بال نارنجی، دم زرشکی و … اشاره کرد. در میان انواع نام‌برده‌شده، طوطی کانور خورشیدی محبوبیت بیشتری دارد. طول بدن طوطی کانور خورشیدی 30 سانتی‌متر است و به سبب هوش بالایی که در یادگیری دارد، به‌عنوان یک پرنده خانگی نگهداری می‌شود. البته توجه داشته باشید که این طوطی برای آنکه بتواند زندگی شادابی داشته باشد، نیازمند توجه بسیار اطرافیان خود است.

طوطی اکلکتوس

بدون شک طوطی اکلکتوس یکی از ده طوطی برتر جهان بوده و ازآنجایی‌که طوطی نر و ماده از نظر ظاهر با یکدیگر تفاوت‌های ظاهری بسیاری دارند، بسیار محبوب و موردتوجه است. نوع نر این پرنده پرهای سبزرنگ و منقاری زردرنگ دارد. البته پرهای دم آن آبی و قرمزرنگ است. این طوطی از جمله پرنده‌هایی در نظر گرفته می‌شود که دوران نابالغی آن با زمانی که بالغ می‌شود، تفاوت دارد.

اکلکتوس ماده قرمزرنگ دیده می‌شود که بر روی سینه آن پرهای آبی‌رنگ است و منقاری مشکی رنگ دارد. نوع ماده این طوطی زیباتر به نظر می‌رسد و توانسته خود را به‌عنوان یک پرنده خانگی معرفی کند. نکته جالبی که در رابطه با طوطی‌های اکلکتوس وجود دارد، قابلیت سخنگویی بالای آن‌ها است. توجه داشته باشید که این نوع از طوطی سروصدای بسیاری دارد. بسیار بازیگوش است و می‌تواند شما را به‌خوبی سرگرم کند.

طوطی برزیلی

در لیست مربوط به ده طوطی برتر جهان باید نام طوطی برزیلی نیز ذکر شود. طوطی برزیلی نیز در انواع و رنگ‌های گوناگونی قابل‌مشاهده و نگهداری است. به‌ طور معمول افرادی که از پرندگانی چون طوطی نگهداری می‌کنند، انواع رنگ‌های طوطی برزیلی را در کلکسیون خود دارند. البته قدرت تقلید این طوطی در مقایسه با دیگر طوطی‌ها کمتر به نظر می‌رسد. همین موضوع سبب شده که کمتر از طوطی‌ های سخنگو مورد توجه قرار گیرد. طوطی برزیلی به‌خوبی با انسان خو می‌گیرد و می‌تواند با جنب‌وجوش‌هایی که دارد، انسان را سرگرم کند.

ده طوطی برتر جهان

طوطی پاینس از ده طوطی برتر جهان

طوطی پاینس یکی از ده طوطی برتر جهان است که انواع گوناگونی از آن را می‌توانید در بسیاری از نقاط جهان پیدا کنید. اما در ایران نوع سر آبی آن پیدا می‌شود و محبوبیت بالایی دارد. این مدل از طوطی برای افرادی که به دنبال نگهداری از طوطی هستند. اما علاقه‌ای به سخنگو بودن آن‌ها ندارند، مناسب خواهد بود. زیرا پاینس‌ها مهارت کمی در یادگیری حرف‌زدن دارند و اگر شما آن‌ها را از سن کم پرورش دهید، می‌توانید یک طوطی آرام و خانگی داشته باشید.

طوطی پروتلت استرالیایی

این مدل از طوطی در ایران به‌ندرت پیدا می‌شود و بیشتر در دیگر نقاط جهان است. پروتلت استرالیایی به سبب جثه کوچکی که دارد، همانند طوطی های عشق یا طوطی‌های کوتوله برزیلی به نظر می‌رسد. از نظر برخی کارشناسان، این طوطی از اجداد طوطی های کوتوله برزیلی است.

طوطی آرا یا ماکائو

طوطی آرا یا ماکائو که یکی از ده طوطی برتر جهان است، ابعاد و جثه بزرگی دارد و در نژادهای گوناگونی دیده می‌شود. برای مثال می‌توان به طوطی ماکائو آبی طلایی، طوطی ماکائو آبی و قرمز تیره و طوطی ماکائو اسکارلت اشاره کرد. هر یک از نژادهای این طوطی ظاهری زیبا دارند. اما دقت داشته باشید که طوطی‌های آرا در مقایسه با دیگر طوطی‌ها پرخاشگرتر هستند. به سبب جثه بزرگی که دارند، نگهداری از آن‌ها خیلی آسان نیست. مگر آنکه شما در زمینه نگهداری از پرنده‌ها تجربه و مهارت کافی داشته باشید.

نکته دیگری که در رابطه‌ با طوطی‌های ماکائو وجود دارد، هوش بالا این پرنده است. شما می‌توانید به‌راحتی به این پرنده حرف‌ زدن را آموزش دهید و از او بخواهید که با شما حرف بزند. اما این پرنده به سبب هوشی که دارد، می‌تواند هرآنچه دوست ندارد را تکرار نکند، حتی اگر توسط صاحب خود مجبور شود.

ده طوطی برتر جهان

طوطی آمازون پیشانی آبی

آخرین طوطی که می‌توان نام آن را در میان ده طوطی برتر جهان آورد، طوطی آمازون پیشانی آبی است. این طوطی می‌تواند برای شما بهترین همراه باشد و ازآنجایی‌که تا 100 سال یا بیشتر عمر می‌کند، می‌تواند بهترین انتخاب برای پرنده خانگی به نظر برسد. این طوطی ذاتاً خونگرم و مهربان است؛ اما قابلیت تحریک‌پذیری بسیاری دارد و از همین جهت توصیه می‌شود در محیطی آرام آن را نگهداری کنید. از طرفی شما می‌توانید به این طوطی صحبت‌کردن را نیز آموزش دهید تا بتواند بعداً شما را سرگرم کند.

جمع‌بندی

در این مقاله ده طوطی برتر جهان را معرفی کردیم و خصوصیت بارز هر یک را گفتیم؛ اما توجه داشته باشید که طوطی‌ها انواع بسیاری دیگری نیز دارند که برخی از آن‌ها سخنگو هستند و برخی دیگر این قابلیت را ندارند، ولی می‌توانند شما را به‌خوبی سرگرم کنند. اگر تصمیم دارید یکی از ده طوطی برتر جهان را نگهداری کنید، و یا علاقه مند به نگهداری آن ها شوید پیشنهاد می شود که مقاله بهترین پرنده برای پرورش خانگی را مطالعه کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.