با طوطی لوری بیشتر آشنا شوید

طوطی لوری
8 سپتامبر , 2022 بدون نظر

طوطی‌های لوری و لوریکیت از رنگارنگ‌ترین طوطی‌ ها و بومی استرالیا هستند و خصوصیات اخلاقی آنها کمی با طوطی های دیگر تفاوت دارد. این طوطی‌ها مانند مرغ عشق و عروس هلندی بسیار پر تحرک بوده و از جمله پرندگان بازیگوش به شمار می‌آیند. همچنین تقلید صدای آن‌ها خوب است و فقط دو گونه طوطی لوری یعنی Red Lory و Yellow Backed Lory استعداد کمی در تقلید صدای انسان دارند. از دیگر نژاد های لوری می توان به لوری شکم بنفش، لوری پاپووا، لوری گردن سفید، لوری سر سیاه و… اشاره کرد. در این مقاله از دانه مارکت می‌خواهیم بیشتر با طوطی لوری آشنا شویم و در مورد ویژگی‌های آن بدانیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های شخصیتی طوطی لوری را بشناسید

شخصیت لوری به ‌طور کلی پر هیجان بوده و این پرنده به هیچ عنوان خجالتی نیست. لوری‌ها که به آنها لوریکیت نیز می‌گویند، یک گروه برجسته در میان طوطی‌ ها هستند. آنها یکی از رنگارنگ‌ترین گونه‌ های طوطی بوده که به زبان بُرِس‌ مانند خود معروف هستند. در واقع این ویژگی لوری‌ها بسیار منحصر به ‌فرد است و به آنها اجازه می‌دهد گرده و شهد را از شکوفه‌ های گل پاک کنند. با توجه ‌به اینکه شهد بخش اصلی رژیم غذایی آن است، جای تعجب نیست که لوری‌ها پرندگانی پر انرژی باشند. همان‌طور که اشاره شد، لوری‌ها و لوریکیت‌ها بومی استرالیا هستند و در این منطقه فراوانی دارند.

نکات مراقبتی و تغذیه ای پرنده لوری

لوری‌ها از یک رژیم غذایی عمدتاً مایع استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که آنها عمدتاً مدفوع مایع دارند و دوست دارند آن را در فواصل طولانی شلیک کنند! لوری‌ها پرندگان پر انرژیی هستند که به یک قفس جادار و همچنین زمان زیادی برای بازی در خارج از قفس نیاز دارند. در اصل لوری‌ها دارای یک رژیم غذایی بسیار خاص، بر پایه میوه و شهد هستند. آنها برخی از دانه‌ها را نیز می‌شکافند، اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف دانه نباید در غذای طوطی لوری بیش از حد باشد. زیرا دانه در رژیم غذایی وحشی آنها که عمدتاً از گل، شهد، گرده و حشرات تشکیل شده است، طبیعی نیست.

اگر شما طوطی لوری دارید، می‌توانید به آنها کرم‌های خوراکی بدهید که معمولاً در فروشگاه‌های مربوط به حیوانات خانگی موجود است. به دلیل داشتن این رژیم غذایی خاص که عمدتاً از شهد و میوه فاسد شدنی تشکیل می‌شود، سوء تغذیه و بیمار شدن طوطی‌های لوری نیز امری طبیعی است، اما شما به‌ عنوان صاحب پرنده نباید نسبت به تغذیه این طوطی زیبا بی‌ توجه باشید. همینطور به یاد داشته باشید که لوری‌های قرمز در صورت مراقبت صحیح می‌توانند بیش از ۳۰ سال عمر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمنه می‌توانید مقاله دیگر ما را در وبلاگ با عنوان « چگونه به وزن گیری پرنده خانگی خود کمک کنیم؟ » مطالعه نمایید.

طوطی لوری

شخصیت و رفتار طوطی لوری چگونه است؟

در لوری هیجان زیادی وجود دارد و او از سرزنده‌ ترین پرندگان به ‌حساب می‌آید. این پرندگان دائماً شلوغ و پر سر و صدا هستند و به زمان کمی برای استراحت نیاز دارند. شیطنت‌های آنها برای بیشتر مردم، بسیار سرگرم‌ کننده است، اما می‌توانند برای کسی که به یک همراه آرام‌تر عادت دارد هم کمی جذاب باشند. زمان بازی برای لوری بسیار مهم است. البته این طوطی رنگین‌ کمانی، زمانی می‌تواند خارج از قفس لذت ببرد که نگهبان داشته باشد. در واقع لوری رنگین، زمانی که به حال خود رها می‌شود، دچار اختلالات رفتاری شده و ممکن است شروع به خودزنی کند. از این رو باید به نگهبانان پرنده خود هشدار دهید که وقتی لوری خارج از قفس است، مراقب او باشند. زیرا این پرنده فعال، تمایل دارد شیطان و مخرب باشد و سریع‌تر از اینکه کسی بتواند آن را از آسیب نجات دهد، دچار مشکل ‌شود!

از آنجایی ‌که این پرنده بسیار هیجان ‌انگیز و باهوش است، اغلب نوک تیزی دارد و معمولاً فقط از روی هیجان یا ترس گاز می‌گیرد .(معمولاً به خاطر بازگرداندن به قفس!) لوری ها همچنین بسیار پر حرف هستند. از این رو حتی گونه ای به نام لوری پچ پچ هم در آنها وجود دارد! لوری ها همچنین می‌توانند صحبت کردن را یاد بگیرند، اما تمایل دارند با صدای بلندی که ممکن است توجه همسایه های اطراف را هم جلب کند، شروع به صحبت کنند!

بهداشت و شرایط رایج مربوط به لوری‌ها

از آنجا ‌که رژیم غذایی طوطی‌های لوری از شهد و میوه بسیار فاسد شدنی تشکیل شده است، عفونت باکتریایی مرتبط با فاسد شدن غذا باعث ایجاد نگرانی برای سلامت لوری‌ها می‌شود. غذای مایع یک لوری باید اغلب تعویض و دوباره پر شود، به ‌خصوص در هوای گرم و زمانی که غذای غنی به‌ سرعت با باکتری آلوده می‌شود. اگر میوه حتی برای چند ساعت در قفس بماند نیز فاسد می‌شود که این امر ممکن است باعث ایجاد عفونت محصول و حتی سمیت عمومی آن شود.

طوطی لوری

یک لوری رنگین کمانی می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ سال عمر کند، به شرطی که بهداشت برای او به‌ خوبی رعایت شود. همچنین یک افسانه رایج وجود دارد که لوری‌ها به آب نیاز ندارند که در این خصوص باید بگوییم، این امر غلط است و لوری‌ها هم، مانند پرندگان دیگر به آب نیاز دارند. لوری‌ها مستعد ابتلا به هموکروماتوز یا بیماری ذخیره آهن نیز هستند؛ یک اختلال متابولیک که باعث تجمع مقدار زیادی آهن در بافت بدن لوری می‌شود و ممکن است برای این پرنده کشنده باشد. هموکروماتوز در لوری‌ها ممکن است به دلیل بیماری ارثی و یا رژیم غذایی نادرست باشد. بنابراین برای راهنمایی در مورد بهترین رژیم غذایی برای طوطی‌ لوری خود با دامپزشک پرنده‌تان مشورت کنید.

سخن آخر

لوری‌ها پرندگان جذابی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های حیوانات خانگی، فروشگاه‌های تخصصی پرندگان و همچنین از پرورش دهندگان پرندگان زینتی خریداری کنید. در این مقاله تنها برخی از ویژگی‌‌های طوطی لوری‌ را بیان کردیم؛ بنابراین اگر در این مورد تجربه بیشتر یا اطلاعات دیگری دارید، حتماً آن را با ما و دیگر خوانندگان مقالات وبلاگ به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به اطلاعات دیگری در مورد پرندگان و حیوانات نیاز دارید، بقیه مطالب ما را در دانه مارکت بخوانید و برای خرید غلات تازه و ارگانیک و انواع دان پرنده بسته بندی شده با بهترین کیفیت، سری به فروشگاه اینترنتی ما بزنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.